شناسهٔ خبر: 20114013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

غفوری:

ترکیب بانک ها در شرایط فعلی مناسب نیست

شفافیت مالی در سایه ادغام صحیح

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا غفوری کارشناس نظام بانکی درباره ادغام بانک ها اظهار داشت: ادغام بانک ها باتوجه به شرایط اقتصادی و مسائل پیرامون آنها، در وضعیت کنونی فراهم نیست و این موضوع نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در همه جای دنیا برای رسیدن به اهداف اقتصادی، چندین بانک ادغام شده و تشکیل یک بانک قوی را می دهند، حالا اگر قرار باشد این موضوع در کشور اجرایی شود ابتدا باید منافع سهام داران و سپرده گذاران در اولویت بررسی ها قرار بگیرد و بعد از تضمین این مهم، دیگر پیش زمینه های لازم باری ادغام اجرایی شود. 
کارشناس نظام بانکداری تصریح کرد: طرح ادغام فعلا در محافل کارشناسی مورد بحث بوده و هنوز در دستور کار بانک مرکزی قرار نگرفته است.
غفوری بیان داشت: هرچند بانک مرکزی از ساماندهی موسسات و بانکها خبر می دهد ولی این مسئله به معنای ادغام نیست و بیشتر اصلاح صورت های مالی،رویه ها، مدیریت ها و چهارچوب های دیگر مد نظر است.
وی تاکید کرد: نتیجه ادغام باید یک موسسه قوی تر، پویا و کار آمدتر باشد در غیر این صورت ادغام، نادرست و مضرخواهد بود. 
غفوری با بیان اینکه یکی از اثرات ادغام درست؛ واضح بودن، قابل دفاع بودن و شفاف شدن عملکرد، بانکها در سطح جهانی است، افزود: طی سنوات اخیر برخی از موسسات که با فشارها و اعمال نظر خاصی ایجاد شده بودند؛ هم اکنون مشکلاتی ایجاد کرده اند که در جهت حفظ منافع سپرده گذاران که اولویت بانک مرکزی است، باید این موضوع ساماندهی شود و شفافیت بر اینگونه موسسات حاکم گردد.
وی ادامه داد: این موسسات باتبلیغات سوء و اعلام نرخ سودهای غیر متعارف و مخالف شورای پول و تامین اعتبار مردم را فریفته اند اکنون سپرده گذاران و اعتماد به نظام بانکی را بر هم ریخته اند که با ساماندهی و ادغام درست می توان به فعالیت سوء آنها پایان داد.
این کارشناس نظام بانکداری گفت: با ادغام درست شفافیت حاصل شده و مشخص خواهد بود نرخ تمام شده پول، تسهیلات و سپرده به چه شکلی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما