شناسهٔ خبر: 20104281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با فرمانداران

گام های اقتصاد مقاومتی زرند فراتر از برنامه

کرمان - ایرنا - فرماندار زرند گفت: برنامه های این شهرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی با تشکیل این ستاد و تدوین برنامه های لازم بطور کامل انجام و در بخشی از فصول از جمله گردشگری، خدمات، حمایتی و بهزیستی فراتر از ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

حبیب الله خنجری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت فولاد ایرانیان معین اقتصادی شهرستان زرند انتخاب شده است.
وی بیان کرد: اقدامات زیربنایی خوبی در حوزه های مختلف اعم از عمران شهری، بهداشت و درمان، انرژی های نو، گازرسانی و غیره در دولت تدبیر و امید در شهرستان زرند انجام شده است.
وی ادامه داد: زیرسازی و آسفالت معابر شهرهای خانوک، ریحان شهر و یزدان شهر نیز از محل سهمیه قیر شهرداری اجرا و در بخش فضاهای سبز شهری نیز 2 پارک در شهر زرند طراحی و انجام شده است.
فرماندار زرند با اشاره به زلزله خیز بودن این منطقه گفت: بخشی از بناهای تاریخی و بازار زرند در زلزله سال گذشته دچار آسیب شده که با اختصاص اعتبارات، ابنیه میراث فرهنگی بازسازی و ترمیم می شود.
وی افزود: در حوزه گردشگری نیز با راه اندازی 12 خانه بوم گردی در شهرستان زرند تاکنون نزدیک به 700 گردشگر خارجی از این مجموعه ها بازدید و در این اماکن اقامت کرده اند و در این بخش نزدیک به 50 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
خنجری اظهار کرد: تمام دهستان های شهرستان زرند در دولت تدبیر و امید و از نظر جمعیتی بیش از 90 درصد از شهرهای زرند از نعمت گاز برخوردار هستند و امیدواریم تا پایان سال جاری بقیه متقاضیان نیز به شبکه گازرسانی وصل شوند.
وی با اشاره به توسعه شبکه برق رسانی شهرستان زرند در دولت یازدهم افزود: تمام روستاهای زیر 10 خانوار این شهرستان در حال حاضر از نعمت برق برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: در حوزه آبرسانی نیز بیش از 100 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در مناطق شهری و روستایی هزینه شده که مهمترین آنها تامین آب شهرهای خانوک، ریحان شهر و سیریز و اجرای خط شماره 2 انتقال آب به زرند است.
خنجری ادامه داد: همچنین 12 روستا در حاشیه شرقی و حدود 10 روستا در بخش یزدان آباد از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شده و اجرای 2 مجتمع بزرگ در حاشیه غربی زرند و مجتمع سربنان از سال 95 آغاز شده است.
وی با اشاره به احداث و بهسازی راههای اصلی و فرعی در زرند گفت: عملیات تکمیلی پروژه باند دوم محور زرند - کرمان در محل پل مطهرآباد در دست اجرا ست و بزودی به بهره برداری می رسد و پروژه رفع نقاط حادثه خیز و گردنه ده علیرضا که یکی از راههای شریانی کشور است بطول سه کیلومتر در سال 95 به بهره برداری رسیده و عملیات روشنایی آن نیز بطور کامل اجرا شده است.
فرماندار زرند افزود: همچنین عملیات اجرایی پروژه باند دوم محور زرند - مسجد ابوالفضل (ع) در سال 94 آغاز شده و تاکنون پنج کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده که موجب کاهش بی نظیر تصادفات و تلفات مالی و جانی شده است.
وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت، بیمارستان 96 تختخوابی سینا زرند در مراحل نازک کاری و داخلی است و در سال آینده بحول و قوه الهی به بهره برداری خواهد رسید.
خنجری تاکید کرد: توجه به پایین بودن سطح بهداشت در مناطق روستایی و شهری و حاشیه ای زرند، در سال 95 با طراحی و برنامه ریزی 16 مرکز بهداشت و درمان در سطح شهرستان و آغاز عملیات اجرایی این طرح ها نسبت به ارتقاء بهداشت و درمان گامهای موثری برداشته شده است.
خنجری افزود: همچنین با راه اندازی 2 مرکز ترک اعتیاد سوء مصرف مواد اقدام موثری برای بازگشت افراد معتاد به اجتماع پایه ریزی شده است.
وی با اشاره به پایلوت بودن شهرستان زرند در حوزه انرژی های نو و تولید انرژی پاک تصریح کرد: در این حوزه تعداد سه نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه 35 مگاواتی زرند طراحی و به مرحله اجراء در آمده است و همچنین زمین مورد نیاز برای تولید انرژی های پاک در محل این شهرستان تامین شده است.
فرماندار زرند ادامه داد: در دولت تدبیر و امید و در حوزه عمران روستایی با راه اندازی نهضت آسفالت در 2 بخش مرکزی و یزدان آباد، بیش از 90 درصد از معابر روستایی آسفالت شده و چهار پارک، فضای ورزشی و چمن مصنوعی در روستاهای این شهرستان انجام شده است.
وی گفت: در حوزه سیاسی نیز مردم شهرستان زرند با مشارکت بیش از 87 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری طی سال جاری رتبه برتر استانی را به خود اختصاص دادند.
خنجری افزود: با بهره برداری از 10 مرکز آموزشی شهری و روستایی و احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و راه اندازی سه باب کتابخانه در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه و مردم در حوزه آموزش و پرورش موفقیت های زیادی حاصل شده که از مهمترین آنها می توان کسب مقامات و رتبه های برتری کشوری را در میان دانش آموزان استان کرمان نام برد.
شهرستان زرند در فاصله 70 کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029

انتهای پیام /*

نظر شما