شناسهٔ خبر: 20104268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رزمایش با مهمات واقعی

رزمایش ضد تروریسم مشترک چین و قرقیزستان با حضور بیش از 700 نظامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این رزمایش از مهمات واقعی استفاده شده است نیروهای چین و قزاقستان رزمایش بزرگ مبارزه با تروریسم خود را در منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین برگزار کردند.
این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که چین نگران نفوذ و پیشروی نیروهای افراطی و تروریسم به سین کیانگ است.
این رزمایش بخشی از توافق دو کشور در چارچوب سازمان همکاری شانگهای است و ناظرانی از دیگر اعضای رسمی سازمان هم رزمایش را که از دیروز سه شنبه آغاز شده است، نظارت کرده اند.
بیش از 700 نیروی پلیس و ضد شورش و مبارزه با تروریسم از هر دو کشور با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و وسایل مسلح این رزمایش را برگزار کردند.
رزمایش با این هدف برگزار شده است که از نفوذ تروریست ها از قزاقستان به خاک چین جلوگیری شود و به طور فرضی افرادی را که قصد قاچاق سلاح به چین داشتند ، در رزمایش هدف قرار داده اند.
نزدیک به پنج هزار و 700 کیلومتر مرز در سین کیانگ با 15 مرز زمینی وجود دارد که می تواند محل ورود اسلحه و تروریست ها به داخل چین باشد.
وزارت امنیت عمومی چین در بیانیه ای که خبرگزاری شین هوا منتشر کرده آورده است که برگزاری این تمرینات نظامی عزم راسخ چین را برای مبارزه با افراط گرایی و انشعاب طلبی و تروریسم نشان می دهد.
منطقه خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین اصلی ترین محل نفوذ افراطی ها محسوب می شود و بخصوص از سال 2008 میلادی به این طرف کانون شورش ها و درگیری ها بوده است.
در چند سال گذشته تروریست ها با انجام عملیات مخرب در این منطقه دهها نفر را در سین کیانگ به خاک و خون کشیده اند.
نیروهای پلیس چین حضور بسیار گسترده ای در سراسر این منطقه دارند و مرزهای آن نیز بشدت کنترل می شود و با اعضای گروه ترکستان شرقی که چین آن را تروریستی می داند مقابله می شود.
این جنبش متشکل از شماری از اعضایی است که گفته می شود اویغورهای افراطی از سین کیانگ هستند که می خواهند این منطقه را از چین جدا کنند.

نظر شما