شناسهٔ خبر: 20104183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیام مشترک دو مقام ارشد اتحادیه اروپا به روحانی

71038

رییس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپا در پیامی به حسن روحانی با تأکید بر تعهد بی‌چون و چرای اتحادیه اروپا به برجام، اعلام کردند: آماده‌ایم که در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای، به همکاری مؤثر خود ادامه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن پیام دونالد تاسک، رییس شورای اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا که به نمایندگی از شورای اروپا و کمیسیون اروپا به شرح زیر است:

«جناب آقای رییس‌جمهور روحانی

تبریکات ما را به خاطر پیروزی درخشان در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری بپذیرید. حضور پرشمار مردم ایران در انتخابات، نشان از عزم ملت برای مشارکت در حیات سیاسی کشورشان داشت؛ بدین‌وسیله به آنان نیز تبریک می‌گوییم.

ما با تأکید بر تعهد بی چون و چرای اتحادیه اروپا به برجام – که دستاورد بزرگی در عرصه دیپلماسی چندجانبه محسوب می شود – آماده ایم که در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای، به همکاری مؤثر خود ادامه دهیم.

امیدواریم که در سال‌های پیش رو، شاهد پیشرفت بیشتری در روابط دوجانبه؛ از جمله بازگشایی هرچه زودتر دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران باشیم؛ همچنین برآنیم که در پرتو این همکاری، در جهت کاهش تنش و حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها گام‌های جدیدی برداشته، شاهد برقراری صلح در منطقه باشیم.

در پایان، آرزومندیم که دوره دوم ریاست‌جمهوری شما بتواند به مردم ایران، برای رسیدن به آرمان‌هایی چون پیشرفت اصلاحات مدنی و اقتصادی کمک کند؛ آرمان‌هایی که به روشنی و با رأی مردم ایران تایید شده است.

از طرف شورای اروپا،‌ دونالد تاسک
از طرف کمیسیون اروپا، ژان کلود یونکر»

انتهای پیام

نظر شما