شناسهٔ خبر: 20103935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ابوترابی‌فرد:

اقدامات تروریستی تیرماه ۶۰ عامل وحدت بیشتر مردم شد

خبرگزاری شبستان: نائب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی گفت: اقدامات تروریستی ۶و۷ تیرماه برای سوء قصد به جان رهبری و دفتر حزب جمهوری اسلامی موجب استقامت مردم و تکیه بر مبانی دینی اسلامی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی در سی‌وششمین سالگرد ترور شهدای هفتم تیر که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات انسان‌های از زمانی آغاز شد که فهم حق کردند اظهار داشت: بسیاری از انسان‌ها حق را می‌شناسند اما آن را ضایع می‌کنند، بنابراین مشکل بشری بعد از فهم حق ایستادگی و پایداری در مقابل حق است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) بعد از گذشت ربع قرن از عمر حکومت اسلامی با جامعه‌ای مواجه بود که حق و باطل را می‌شناختند و با تمام وجود به این درک رسیده بودند که باید در کنار حق بود، اما در زمان امام علی(ع) می‌بینیم که با ایشان چه رفتاری کردند، در این میان خیلی از کسانی که امام علی(ع) را انتخاب کرده بودند در مقابل او ایستادند.


نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ریشه تمام نزاع‌ها در مقابل حق برای امور دنیوی است، ایستادگی در کنار حق و اصول و مبانی پیرو آن رمز پیروزی است، تاریخ انقلاب اسلامی را نیز وقتی مشاهده می‌کنیم یک ملت پشت سر یک رهبری قرار دارند که به حق سخن می‌گوید و پرچم اسلام را برپایه ربوبیت برافراشته است.


ابوترابی‌فرد یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم دیکتاتور شاه تازه کار ایران آغاز شد، در همان سال‌های ابتدایی انقلاب افرادی چون شهید بهشتی و یارانش با الهام از آموزه‌های اسلام و مبانی قرآن و عترت قانون اساسی انقلاب اسلامی ایران را وضع کردند که به عنوان نقطه مشترک ایران و اسلام بود.


وی افزود: کاری که شهید بهشتی و همراهنش کردند چیزی فراتر از غلبه بر رژیم پهلوی بود، اقدامات تروریستی ششم و هفتم تیرماه برای سو قصد به جان رهبری و دفتر حزب جمهوری اسلامی موجب استقامت مردم و تکیه بر مبانی دینی اسلامی شد.

ترورهای مکرر عامل تقویت وحدت مردم

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت‌های برگرفته باعث شد ایران به یک جبهه مقاومت تبدیل شود خاطرنشان کرد: وحدت مردم ایران در اتفاقات بیش از پیش بیشتر و باعث تجدید حیات مردم شد، مبارزه در دو جبهه داخلی و خارجی باعث افزایش وحدت در میان مردم شد، دلیل پیروزی‌های مردم هم در هر دو جبهه فهم مبانی اسلام و تمسک به آن بود.


ابوترابی‌فرد ابراز داشت: تمام دغدغه‌های رهبری در این ایام تمسک به اسلام ناب و اصول و مبانی اسلامی بود تا پیروزی نهایی حاصل شود، امام راحل از همان ابتدا در دو جبهه داخلی و خارجی جنگید، ابتدا مبارزه با رژیم شاه در داخل و سپس مبارزه با استکبار جهانی در خارج از مرزها را دستور کار خود قرار داد.


وی با اشاره به اینکه پس از شکست اعراب در جنگ شش روزه و واگذاری بیت المقدس امام راحل واکنش نشان داد، تصریح کرد: پس از این اتفاق امام راحل نهیب خود را به آمریکا زد، پس از آن جهان اسلام را به وحدت دعوت کرد تا در مقابل اسرائیل بایستد.

ایران حامی جبهه‌های اسلامی مبارزه با استکبار جهانی


نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما از روز اول تا به امروز هر جبهه‌ای که با الهام از اسلام در مقابل جبهه دشمن چون آمریکا و استبداد بایستد را با کمترین هزینه حمایت می‌کنیم، در رژیم شاهنشاهی و در دفاع مقدس یک پیروزی بزرگ برجای گذاشتیم.


ابوترابی‌فرد عنوان کرد: دنیا با تمام وجود اقتدار ایران را لمس می‌کند، اگر شهدای هفتم تیر نبودند شاید امروز لبنان، عراق، یمن، بحرین و سوریه نمی‌توانستند با تمام وجود در مقابل آمریکا و اسرائیل بایستند، همچنین که دفاع مقدس چنین درسی را به همه آموخت.


وی ادامه داد: روسای آمریکا امروز هرگاه حرف ایران می‌زنند زحمی کهنه بر بدن دارند که برگرفته از اقدامات امام راحل در نقابل آمریکا بود، شکست‌های پیاپی آنها در تحریم‌ها و ترورها به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد، تمام قدرت‌های دنیا تلاش خود را کردند که ایران در کنار دارندگان فن‌آوری هسته‌ای نباشد اما ما کار خود را کردیم.


ایران زخم کهنه بر پیکره‌ آمریکا است


نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تنش در جهان اسلام نقشه آمریکا برای حفظ قدرت اسرائیل است، افزود: در مقابل این تحرکات آمریکا انقلاب اسلامی ایران روند بازی را برای استبداد عوض کرده است، امروز یک جریان مقاومت در اسلام شکل گرفته است که از واقعه هفت تیر و دفاع مقدس ایران آمده است، اگر نقشه راه ما فاصله پیدا کند قطعا از عزت ما فاصله گرفته می‌شود.


ابوترابی‌فرد گفت: ما نیازمند وحدت در کشور هستیم، پرچم وحدت در دست رهبری است، اگر دغدغه اسلام و دین را داریم باید وحدت را برپا داریم، ما در جبهه مقاومت به دنبال خداشناسی و تکیه بر قدرت الهی هستیم، اقتدار سیاسی، علمی و استقلال کشورهای منطقه در کنار هم از دستاوردهای جبهه مقاومت است.


وی در پایان اظهار کرد: ما باید مدیریت بحران داشته باشیم، امروز قدرت نظامی آمریکا دو برابر اروپاست، همچنین قلب اقتصاد جهان در نیویورک می‌تپد اما با این وجود این قدرت شیطانی در مقابل ایران زانو زده است.

نظر شما