شناسهٔ خبر: 20103550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی: آمریکا عامل تمام جنایت های جهانی است

بیرجند - ایرنا - رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا، عامل اصلی و ریشه تمام جنایت ها در عرصه جهانی است،گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری در حالیکه استکبار خود را بزک می کند و از مبارزه با دهشت افکنی سخن می گوید، تروریست ها را تربیت می کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، عصر چهارشنبه در مراسم گرامی داشت شهدای هفتم تیر در آستان مقدس شهدای باقریه (ع) بیرجند، افزود: صدام حسین در سردشت با چراغ سبز آمریکا،آن جنایت عظیم را انجام داد و گروهک داعش را آمریکا تربیت کرد و حمایت می کند.
وی با طرح این پرسش آیا آل سعود جنایتکار هر روز مردم بی دفاع یمن را بمبباران می کند، بدون اجازه آمریکا این وحشی گری ها را انجام می دهد؟، یادآور شد: ابوالحسن بنی صدر که 11 میلیون رای منافقانه کسب کرد، اما سرنوشت او بسیار بد رقم خورد و این سرنوشت منافقان و کفار است.

** بهشتی در راه عدل و حقیقت به شهادت رسید
وی تصریح کرد: شهید مظلوم آیت الله بهشتی که در راه ایمان و عمل صالح ، خدمت به جامعه اسلامی با تفکر تشکیلاتی بزرگ معمار قوه قضاییه بود، در راه عدل و حقیقت به شهادت رسید.
وی اضافه کرد: پیروزی در نهایت متعلق به مومنان است، ما پیرو قرآن هستیم، منطق ما، منطق قرآن است، قرآن در آیات متعدد به مومنانی که دین خدا را یاری می کنند وعده قطعی پیروزی داده است.

**حادثه 7 تیر 1360 انقلاب اسلامی را بیمه کرد
شریعتی تبار افزود: حادثه جانگداز هفتم تیر ماه سال 1360 نه تنها تزلزلی در انقلاب و ملت ما ایجاد نکرد بلکه گام های ملت را استوارتر و انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرد.
وی اظهار کرد: پیامبر(ص) می فرماید، اگر در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) گام بردارید هرگز دچار ضلالت و ذلت نمی شوید.
وی ادامه داد: 38 سال در ایران پرچم اسلام و نظام جمهوری اسلامی با مدیریت ولایت فقیه در اهتزاز است و صدها هزار شهید خون خود را برای ایجاد،حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی تقدیم کردند.
وی تاکید کرد: شهیدان واقعه 15 خرداد سال 1342، سال 1357 ، هشت سال دفاع مقدس،17 هزار شهید ترور، شهید مظلوم بهشتی و 72 تن از یارانش که در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سرچشمه تهران به شهادت رسیدند، برای انقلاب جانفشانی کردند.
وی اضافه کرد: در حادثه هفتم تیر، دشمن 72 نفر از سه قوه شامل تعدای وزیر ،معاون وزیر، 28 نماینده مجلس شورای اسلامی، رییس قوه قضاییه و جمعی از قضات شریف را با هدف مبارزه با انقلاب اسلامی به شهادت رساند.
شریعتی تبار اظهار کرد: هر یک از این حادثه ها می توانست به تنهایی نظام سیاسی قدرتمندی را در کشوری نابود کند.
وی افزود: منافقان در انفجار نخست وزیری، رئیس جمهوری،نخست وزیر و رئیس شهربانی را در یک صحنه در هشتم شهریور همان سال به شهادت می رسانند و شهیدان صدوقی ، مدنی ، هاشمی نژاد و 17 هزار شهید دیگر توسط منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

** امروز عده ای برای منافقان اشک تمساح می ریزند
وی یادآور شد: متاسفانه امروز عده ای برای منافقان که در جنگ مسلحانه با نظام بودند و پس از دستگیری به کیفر عملشان می رسند اشک تمساح می ریزند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که دهه 60، دهه مظلوم است و مردم ما هم در این دهه مظلوم بود.

** دفاع 38 ساله از آرمان های انقلاب
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمن و استکبار جهانی، 38 سال است، با حفظ اصول از آرمان های خود دفاع می کند.
وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب روز ششم تیر ماه در مسجد ابوذر تهران توسط منافقان که بمب را در داخل ضبط صوت مقابل قلب ایشان جاسازی کرده بودند مورد حمله قرار دادند که لطف خدا این وجود مبارک را از آن حادثه حفظ کرد.
شریعتی تبار یادآور شد: این شخصیت عزیز سکان انقلاب را به دست گرفت و اصول و آرمان های امام راحل(ره) را کاملا پاسداری کردند، ما مطیع مدیریت ایشان هستیم شاید خیلی اقتدار ایشان را لمس نکنیم ،آیندگان بهتر خواهند فهید.
وی افزود: چندی قبل گروهک داعش با کمک استکبار جهانی برای ایجاد ناامنی در ایران دست به ترقه بازی زد و تعدای از کارکنان و مردم را در ورودی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) به شهادت رساند اما موشک های قدرتمند سپاه پاسداران با 700 کیلومتر برد مقر فرماندهان داعش و سرسپردگان آمریکا و استکبار را در هم کویبد.
وی اظهار کرد: چند سال قبل رهبر عزیز فرمودند، اگر اسراییل دست از پا خطا کند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم این یک نمونه از اقتدار ماست و اقتدار واقعی ما حتی موشک های دور برد و نقطه زن ما نیست،حضور با صبر و بصیرت مردم در صحنه های انقلاب رمز عزت ماست.
وی تصریح کرد: ما نمی گوییم مشروعیت نظام، ولایت و رهبری وابسته به حضور مردم است چون این حرف بر خلاف اصول مسلم تفکر اسلامی و شیعی است.
شریعتی تبار ادامه داد: ما معتقدیم ولایت و رهبری دینی مشروعیت خود را از خدا گرفته و بر اساس اصول مسلم قرآن، ولایت و حکومت متعلق به خداست که به پیغمبر(ص) داده و پیغمبر(ص) هم حکومت را به ائمه معصوم سپرد.
وی افزود: پس از ائمه معصومین(ع) ولایت و امامت متعلق به فقیه جامع الشرایط، مدیر ، مدبر و با تقوی است اما تحقق عینی این ولایت به حضور مردم بستگی دارد چون اگر مردم امام را نشناسند امامی چون علی بن ابی طالب(ع) هم خانه نشین می شوند.
وی اظهار کرد: امام علی (ع) مردمانی مثل مردم ایران نداشت و همانطور که امام راحل(ره) فرمودند، ملت امروز ایران از مردم حجاز و عراق در زمان پیغمبر(ع) و حضرت علی(ع) بهتر هستند.
شریعتی تبار با بیان اینکه قرآن کریم دو جریان ایمان و کفر را مطرح می کند، اظهار کرد: به تعبیر قرآن، مردم در یک تقسیم کلی به سه دسته مومنان، کفار و منافقان تقسیم می شوند.
وی یادآور شد: کسانی که در ظاهر اعلام بندگی می کنند اما در باطن ایمان ندارند، این افراد کافر و منافق هستند و مومنان کسانی هستند به اقتضای ایمانشان عمل صالح انجام می دهند.
وی اضافه کرد: اگر چراغ ایمان در جان، قلب و روح یک جامعه روشن شود این نورافکن قوی نورانیت خود را در قالب عمل صالح بروز می دهد.

** کسانی که ایمان آورند در دنیا عزت مند شدند
رئیس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: کسانی که ایمان آوردند و در راه ایمانشان ایستادگی کردند امدادهای غیبی خدا برای آنها نازل شده و هرگونه ،نگرانی،خوف و ترس از جان آنها زدوده می شود و در دنیا به آنها عزت می رسد.
شریعتی تبار گفت: افراد کافر به هر دلیلی به راه حق و دین خدا باور ندارند یا منافقانه دم از دین می زنند آنها از لذت های دنیوی چند صباحی استفاده می کنند و مثل چهار پایان فقط به فکر خورد و خواب خود هستند.
در این مراسم گروه هایی از اقشار مختلف مردم بیرجند، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ، جمعی از قضات و کارکنان دادگستری استان حضور داستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559* 2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*

انتهای پیام /*

نظر شما