شناسهٔ خبر: 20103242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ابوترابی‌فرد در جمع خبرنگاران:

دولت دوازدهم به دنبال نیروهای باانگیزه و بانشاط باشد/ استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش قدرت نظامی

خبرگزاری شبستان: نائب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور با رایزانی با روسای کمیسیون‌های مختلف مجلس باید راه را برای انتخاب افرادی که دارای دانش و تجربه بیشتری هستند باز کند، همچنین به دنبال انتخاب افراد با انگیزه و بانشاط‌تر باشد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی در سی‌ و ششمین سالگرد ترور شهدای هفتم تیر که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موشکی اخیر سپاه پاسداران در منطقه دیرالزور اظهار کرد: در کشور هر سه قوه بروی موضوع مرز قدرت دفاعی نظامی ایران اتفاق نظر دارند و از این موضوع کوتاه نمی‌آیند.


وی ادامه داد: دشمن در مواجه با قدرت نظامی بازدارنده هیچگاه این جرات را ندارد که به مرزهای هوایی، دریایی و زمینی ما حمله کند، در این راستا هم قدرت موشکی ایران به عنوان یکی از پشتوانه‌های کلیدی اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.


نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید در جهت افزایش این قدرت نظامی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند.


ابوترابی‌فرد در مورد اتفاقات اخیر که باعث ایجاد تفرقه و خدشه در امر وحدت شده است، یادآور شد: تمام کسانی که اسلام و رهبری را قبول دارند باید در راستای رهنمودها و بیانات رهبری به مثابه نقش راه حرکت کنند، زیرا امروز وحدت ایران حول محور رهبری و اقتدار می‌چرخد.

ابوترابی‌فرد افزود: در روز عید فطر نیز مقام معظم رهبری صراحتا مواضع خود در مورد امر وحدت را اعلام داشتند، ایشان معتقد بودند تمام نیروهای انقلابی در عرصه‌های مختلف فرهنگی باید فعال باشند و در جهت قانون و اخلاق راه را برای افزایش وحدت ملی باز کنند.


وی در مورد تشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: هر دولتی در انتخاب کابینه خود باید سه اصل را درد نظر داشته باشد، ابتدا به ساکن در انتخاب افراد ارشد دولت خود باید به سراغ افرادی برود که در بالاترین سطح ایمان و تعهد به ارزش‌ها و مبانی انقلاب باشند، در واقع به دنبال ارزش‌هایی بروند که با هویت اسلامی و انقلابی مردم ما عجین باشد.


نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخاب کابینه باید به بحث دانش و تجربه کافی مدیریتی یک وزیر توجه شود تا بتوانند به شایستگی از پست خود بر بیایند، البته این مدیران باید از سوی مجلس شورای اسلامی نیز مورد حمایت قرار گیرند.


ابوترابی‌فرد در پایان بیان داشت: آخرین ویژگی برای انتخاب کابینه اصلح این است که رئیس جمهور با رایزانی با روسای کمیسیون‌های مختلف مجلس راه را برای انتخاب افرادی که دارای دانش و تجربه بیشتری هستند باز کند، همچنین به دنبال انتخاب افراد با انگیزه و بانشاط‌تر باشد.

نظر شما