شناسهٔ خبر: 20103198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم دشتی و تنگستان:

فاجعه هفتم تیر نمونه‌ای از جنگ حق و باطل است

دشتی- نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فاجعه هفتم تیر ۱۳۶۰در سرچشمه تهران یک نمونه ای از جنگ بین حق و باطل و نمونه ای از آزادی خواهی و استقلال این مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین شهریاری عصر چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای هفتم تیر در شهرستان دشتی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم اظهار داشت: ما در قبل از انقلاب در چارچوب این نظام سلطه یک کشور سلطه پذیر بودیم که نقشمان نوکر ابرقدرت‌ها و نیابت آن قدرت در منطقه خلیج فارس بود.

وی افزود: ذخایر تحت‌العرض می‌فروختیم و سلاح سنگین می‌خریدیم و تحت فشار ابر قدرت نقش ژاندارم‌ها را ایفا می‌کردیم؛ همان کاری که عربستان تلاش می‌کند انجام دهد ولی به لحاظ نیروی انسانی فاقد این توان است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهروندان عربستانی در فقر زندگی می‌کنند ولی آنها پول‌های گزافی به آمریکا پرداخت می‌کنند، آنها نمونه بارز زمان پهلوی هستند.

وی با تاکید بر اینکه استان بوشهر در مکتب شهادت پیشگام و پیشتاز است، بیان کرد: ۴۰ سال پیش مردم در کشور ایران و به تبعیت و پیروی از امام و رهبر خودشان تصمیم می‌گیرند کشور مستقل تشکیل بدهند.

شهریاری با بیان اینکه از زمانی که این کشور و این مردم تصمیم گرفتند از زیر سلطه ابرقدرت‌ها خارج شوند توطئه و دشمن‌ها علیه نظام، مردم و مسئولان شروع شد، گفت: فاجعه هفتم تیر سال ۶۰ در سرچشمه تهران یک نمونه‌ای از جنگ بین حق و باطل و نمونه‌ای از آزادی‌خواهی و استقلال این مردم است.

وی تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب تا امروز هر روز شاهد توطئه‌ها و خون‌خواری‌های استکبار هستیم و تا زمانی که این مردم آزادی و استقلال خودشان فریاد می‌زنند این دشمنی‌ها ادامه دارد.

نظر شما