شناسهٔ خبر: 20103167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قتل عام یک خانواده درحمله هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکائی در سوریه

تهران- ایرنا- حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه با عراق، یک خانواده سوری را قتل عام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در پی حمله جنگنده های ائتلاف آمریکائی به منطقه ای مرزی در سوریه 12 غیر نظامی که همه از یک خانواده بودند، کشته شدند.
بر اساس این خبر جنگنده های ائتلاف آمریکایی منطقه 'تل شایر' در ریف جنوب شرقی حسکه را بمباران کردند که در پی آن 12 غیر نظامی جان خود را از دست دادند.
در این گزارش آمده است که در حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی در هفته گذشته به آبراهی در نزدیکی رود فرات دست کم سه غیرنظامی سوری کشته شدند.
ائتلاف آمریکائی اوایل ماه ژوئن (خرداد ماه) نیز از بمب های نامتعارف فسفر سفید برای بمباران حومه غربی شهر رقه استفاده کرده بود که در این حملات 17 غیرنظامی سوریه جان خود را از دست دادند.
ائتلاف به اصطلاح ضد داعش متشکل از 60 کشور به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با این گروه از سپتامبر 2014 حملات هوایی خود را در خاک سوریه و عراق آغاز کرده است.
حملات ائتلاف آمریکائی که بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام می شود، جز نابودی زیرساخت‎های سوریه و عراق و کشتار غیرنظامیان موفقیت دیگری نداشته است.
گروه تروریستی تکفیری داعش در سال‎های اخیر با حمایت‎های مالی و نظامی آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور، جنایات فراوانی را در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه مرتکب شده است.
خاورم**9366** 1324
مترجم:صغری رحیمی // انتشار دهنده: فردین پازوکی

انتهای پیام /*

نظر شما