شناسهٔ خبر: 20102526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پیام روسای شورا و کمیسیون اروپا به روحانی

خبرگزاری ایرنا

رئیسان شورای اروپا و کمیسیون اروپا ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند : در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای، به همکاری مؤثر خود ادامه می دهیم.

صاحب‌خبر -
«دونالد تاسک » رئیس شورای اروپا و« ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

متن این پیام به شرح زیر است:

'جناب آقای رییس‌جمهور روحانی
تبریکات ما را بخاطر پیروزی درخشان در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری بپذیرید. حضور پرشمار مردم ایران در انتخابات، نشان از عزم ملت برای مشارکت در حیات سیاسی کشورشان داشت؛ بدینوسیله به آنان نیز، تبریک میگوییم.
ما با تأکید بر تعهد بی چون و چرای اتحادیه اروپا به برجام – که دستاورد بزرگی در عرصه دیپلماسی چندجانبه محسوب می شود – آماده ایم که در مسیر اجرای کامل توافق هسته‌ای، به همکاری مؤثر خود ادامه دهیم.
امیدواریم که در سال‌های پیش رو، شاهد پیشرفت بیشتری در روابط دوجانبه؛ از جمله بازگشایی هرچه زودتر دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران باشیم؛ همچنین برآنیم که در پرتو این همکاری، در جهت کاهش تنش و حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها گام‌های جدیدی برداشته، شاهد برقراری صلح در منطقه باشیم. در پایان، آرزومندیم که دوره دوم ریاست‌جمهوری شما بتواند به مردم ایران، برای رسیدن به آرمان‌هایی چون پیشرفت اصلاحات مدنی و اقتصادی کمک کند؛ آرمان هایی که به روشنی و با رأی مردم ایران، تایید شده است.

نظر شما