شناسهٔ خبر: 20101179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

۴ پروژه منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید

خبرگزاری شبستان: چهار پروژه منطقه آزاد انزلی با اعتبار ۳۴۱ میلیارد ریال دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از انزلی، چهار پروژه طرح توسعه مجموعه های ورزش های ساحلی زنده یاد قایقران، برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین، پروژه احداث واحد صنعتی تولید کننده انواع پارکت و لمینت و بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

 

طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور به یاد سیروس قایقران به مساحت 1.5 هکتار و با هزینه 20 میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان ساخته شده که با دارا بودن گنجایش 1500 تماشاگر بزرگترین مجموعه ورزشی ساحل شمال کشور و دومین مجموعه ورزشی ساحلی در نوع خود در کشور است.


این مجموعه ورزشی با امکانات و استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی طراحی و ساخته شده است.


افتتاح برج مراقبت دریایی مجتمع بندری کاسپین

این پروژه به ارتفاع 38.5 متر و با سطح زیربنای 2370 متر مربع در هشت طبقه با اعتبار 55 میلیارد ریال اجرا شده است.


بهره برداری از پروژه احداث واحد صنعتی تولید کننده انواع پارکت و لمینت

این پروژه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی شرکت چوبکاران عصر نوین در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع برای تولید انواع پارکت و لمینت در شهرک صنعتی شماره 1 منطقه آزاد انزلی اجرا شده که بابغ بر 146میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.


در این پروژه محصولاتی چون تولید چوب پلاست از ضایعات محصولات کشاورزی، تولید روکش های مقاوم با فرمت Hpl از کاغذهای ضایعاتی، تولید انواع دیوار پوش، پروفیل های پی وی سی و سایر محصولات سلولزی مرتبط با صنعت ساختمان تولید می شود.


این پروژه سرمایه گذاری با هدف صادرات به کشورهای منطقه با استفاده از مزیت ها و معافیت های منطقه آزاد انزلی در این منطقه راه اندازی شده و زمینه اشتغالزایی بیش از 250نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

 

بهره برداری از بلوار دسترسی به مجتمع بندری کاسپین

این پروژه از جاده رشت انزلی منشعب شده و به مجتمع بندری کاسپین وصل می شود.


این طرح زیرساختی با هزینه 120میلیارد ریالی از محل منابع مالی این سازمان به منظور افزایش مزیت های رقابتی مجتمع بندری کاسپین و توسعه ظرفیت های حمل و نقلی منطقه و امکان دسترسی راه آهن به این مجتمع بندری احداث شده است.

نظر شما