شناسهٔ خبر: 20100914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد

ثبت 6 میلیون و 200 هزار تردد در مازندران طی تعطیلات عید فطر

نمایندگی مازندران

فرمانده انتظامی استان از ثبت بیش از 6 میلیون و 200 هزار تردد طی سه روز گذشته در سطح استان خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید محمود میرفیضی با اشاره به برخورداری این استان از مواهب الهی کوه، دریا و جنگل، گفت: به علت توریستی بودن و دارا بودن آب و هوای مناسب در همه فصول سال شاهد خیل عظیم مسافران از اقصی نقاط کشور هستیم.

میرفیضی با اشاره به اینکه در ایام تابستان سال گذشته بیش از 127 میلیون تردد به ثبت رسیده است، تصریح کرد: برابر آمار مراکز رسمی بیش از 25 میلیون شب اقامت نیز طی این مدت در استان به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به پیش بینی 10 درصدی افزایش سفرهای تابستانی در سال جاری، افزود: طرح تابستانه پلیس با هدف برقراری نظم، امنیت و آرامش در سواحل دریا، تفرجگاه ها، محورهای مواصلاتی و معابر دورنشهری به مرحله اجرا درآمد.

سردار میرفیضی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر و ورود چشمگیر مسافران از اقصی نقاط کشور به داخل استان از ثبت شش میلیون و 200 هزار تردد و ثبت ورود 345 هزار دستگاه خودرو به استان طی این مدت خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در 64 نقطه بیش از 100 طرح سالم سازی دریا راه اندازی شده است، افزود: 120 شهرک ساحلی و 109 تفرجگاه نیز در ایام فعال بوده که نیروی انتظامی با همکاری دیگر دستگاه ها در حوزه نظم و امنیت ارائه خدمات می کند.

میرفیضی با اشاره به اینکه 358 نقطه شنا ممنوع در سواحل دریا شناسایی شده به شهروندان و مسافران توصیه کرد تا برای استفاده از دریا به مناطق تعیین شده و طرح سالم سازی دریا مراجعه کنند.

وی از بکارگیری بیش از دو هزار 500 نیرو در راستای برقراری نظم وامنیت در طرح تابستانه در سطح استان خبر داد و افزود: مردم مهم ترین نقش را در تولید امنیت دارند و باید با رعایت هنجارها و قوانین و مقررات، پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

میرفیضی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به وقوع برخی جرایم از جمله سرقت با توجه به حجم بالای مسافران در سواحل دریا و تفرجگاه‌ها، افزود: اغلب سرقت‌ها از سوی مجرمان غیربومی صورت می گیرد که در این خصوص 37 درصد باند های سرقت که در سال گذشته شناسایی و متلاشی شدند، غیربومی بوده‌اند.

وی به مسافران و شهروندان توصیه کرد: با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس و مراقبت از اموال خود از بروز جرم پیشگیری کنند و پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات پلیس در راستای استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس از اقتدار نرم پلیس در راستای حفظ و برقراری نظم و امنیت خبر داد و افزود: پلیس مقتدر با رویکرد جامعه محوری به دنبال حل مسائل و مشکلات امنیتی و اجتماعی با راهکار های اجتماعی است.

انتهای پیام

نظر شما