شناسهٔ خبر: 20099768 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو خبر از حوزه کتاب

پیشکسوتان اهل قلم تجلیل می شوند

تهران- ایرنا- مراسم بزرگداشت پیشکسوتان اهل قلم به مناسبت روز قلم (14 تیرماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، آیین رونمایی از کتاب «یادگار ماندگار» و بزرگداشت پیشکسوتان اهل قلم به مناسبت روز قلم (14 تیرماه) از سوی موسسه خانه کتاب برگزار خواهد شد.
در این مراسم که ساعت 10 روز سه شنبه 13تیرماه در مرکز همایش های کتابخانه ملی آغاز می شود، سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان اهل قلم، ناشران، چهره های فرهنگی و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.
در این آیین همچنین از کتاب «یادگار ماندگار؛ پرتره یکصد و ده پیشکسوت اهل قلم» رونمایی می شود.

**انتشار کتابی تازه از احمدرضا احمدی برای کودکان
به گزارش ایرنا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جدیدترین اثر احمدرضا احمدی در قالب داستانی فلسفی که به چرایی «بودن» می‌پردازد برای مخاطب کودک منتشر شد.
این اثر که «ماهی قرمز،‌ ماهی طلایی» نام دارد، از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب شده است.
احمدرضا احمدی در جدیدترین اثر خود به روایت عشق،‌ چیستی آن و چرایی زندگی پرداخته است و در این میان ماهی قرمز که پس از مدت‌ها به وصال ماهی طلایی می‌رسد به معنی‌های بزرگی از زندگی دست می‌یابد.
این داستان را حسن موسوی تصویرگری کرده و مناسب کودکان گروه سنی چهارم تا ششم ابتدایی است.
در بخشی از این داستان آمده است: «ماهی قرمز که با ماهی طلایی زندگی می‌کرد تنها ماند و به گودالی پناه برد. نمی‌خواست ماهیان دریای بزرگ را ببیند تا با او درباره‌ ماهی طلایی حرف بزنند. آرزو داشت صیادان او را صید کنند تا روی شن‌های ساحل جان بسپارد. فقط گاهی به یاد ماهی طلایی آواز غمگینی را که از ماهی پیر دریا آموخته بود می‌خواند.»
این کتاب در ۲۴ صفحه رنگی، قطع خشتی و شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده و 110 هزار ریال قیمت دارد.
فراهنگ**1880**1055
خبرنگار: پروین اروجی**انتشار:‌ زینب کارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf

انتهای پیام /*

نظر شما