شناسهٔ خبر: 20099728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار:

۲۵ هزار تن جو از مزارع بهار برداشت می‌شود

R41405/P1336/S6,75/CT1

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از برداشت محصول جو در بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۲۵ هزار تن محصول جو از مزارع شهرستان برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

هوشنگ کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهار زیر کشت محصول جو رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته حدود هزار هکتار کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در فصل پائیز میزان عملکرد جو آبی شهرستان را 4000 کیلوگرم و عملکرد کشت دیم را 800 کیلوگرم در هکتار اعلام و گفت: با این وضعیت حدود 25 هزار تن محصول جو از مزارع شهرستان برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار افزود: با توجه به خرید محصول جو در بورس، عملیات ثبت اسامی جو کاران در سطح شهرستان در سامانه مربوطه در حال انجام و امسال نیز بر اساس سیاست قیمت تضمینی به ازای هر کیلوگرم 1030 تومان خریداری می‌شود.

الزام به اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی قبل از تغییر کاربری اراضی زراعی

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود به قلع و قمع دو مورد بنای غیرمجاز در زمین های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به فعالیت و شناسایی انجام شده امور اراضی، دو فقره حکم تخریب شامل دو مورد بنا در زمین های کشاورزی در سطح شهرستان بهار با حضور نمایندگان دادگستری، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برخورد قانونی می کند، اعلام کرد: به مالکینی که قصد تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی خود دارند توصیه کرد قبل از هرگونه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خود برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی حوزه مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما