شناسهٔ خبر: 20099701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی:

فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی‌بخش برای مقابله با تروریسم ضرورت دارد

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دشمنان در پی اشاعه تروریسم در ایران هستند تأکید کرد: باید با اقدامات فرهنگی و هنری روشنگرانه و آگاهی بخش، راه نفوذ دشمنان و مداخله جویی آنان را ببندیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه مدیران دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضمن گرامیداشت شهدای هفتم تیر سال 1360 گفت: وجود 17 هزار شهید ترور در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر مظلومیت ملت ایران اسلامی است که در کمال تعجب قدرت‌های حامی جریان تروریسم از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی با فرافکنی و تبلیغات وسیع رسانه‌ای، ایران را به‌عنوان حامی تروریسم معرفی می‌کنند .
وی با بیان اینکه ایران بیش از هر کشور دیگری قربانی عملیات تروریستی بوده است افزود: در میان شهدای ترور بسیاری از شهروندان عادی اعم از زن، مرد، پیر، جوان و حتی کودک وجود دارند. از سوی دیگر بلندپایه‌ترین مقامات سیاسی و قضایی کشور نیز به‌ وسیله سازمان‌های تروریستی با همدستی آمریکا به شهادت رسیده‌اند .
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حمایت آمریکا از سازمان منافقین گفت: شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در هفتم تیرماه سال 1360 فقط یکی از جنایات تروریستی در ایران به ‌وسیله سازمان منافقین است .
معاون رییس جمهوری با اشاره به سخنان اخیر ترامپ و طرح اتهام حمایت ایران از تروریسم گفت: آمریکا بزرگ‌ترین حامی تروریسم است و در این مرحله نیز برای مقابله با منطق قوی انقلاب اسلامی و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت ایران از تروریسم توسل جسته است تا تحریم‌های جدید علیه کشورمان اعمال کند .
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهدای عملیات تروریستی اخیر در حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با تروریسم علاوه بر اقدامات نظامی و امنیتی، نیازمند فعالیت‌ گسترده و هدفمند فرهنگی هستیم .
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه دشمنان با سوءاستفاده از تفاوت‌های قومی و مذهبی به دنبال اشاعه تروریسم در ایران هستند افزود: باید با اقدامات فرهنگی و هنری، راه نفوذ دشمنان و مداخله جویی آنان را ببندیم و تفکر همدلی و وحدت ملت ایران را در همه عرصه ها و شئون کشور استمرار بخشیم .
وی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات فاخر فرهنگی و هنری برای تبیین مظلومیت ملت ایران به عنوان قربانی تروریسم گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهترین راه بیان مظلومیت شهدای ترور در ایران برای جهانیان است و در واقع با این اقدامات می‌توان چهره عریان حمایت آمریکا از اقدامات تروریستی در ایران را به افکار عمومی جهان نشان داد .
دبیر شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی بنیاد برای ساخت فیلم سینمایی شهدای هفتم تیر و برگزاری جشنواره سرچشمه سرخ در سال جاری که طی آن هنرمندان متعهد کشور با ابزارهای مختلف هنری به تبیین ابعاد واقعه هفتم تیر می‌پردازند افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور باید موضوع توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در ابعاد مختلف آن برای توسعه و تعالی و حفظ استقلال کشور موردتوجه قرار دهند .

نظر شما