شناسهٔ خبر: 20099583 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح هجرت 3 در قرچک آغاز شد

تهران - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: اجرای طرح جهادی هجرت 3 ویژه بازسازی و نوسازی مدارس در این شهرستان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی نیکبخت روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: طرح یاد شده همزمان با فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان آغاز شده و قرار است در اجرای این طرح، 10 مدرسه شهرستان قرچک با اولویت مدارس روستایی و مدارس شهری با قدمت زیاد، توسط دانش آموزان و دبیران بسیجی تعمیر و بازسازی شود.
وی افزود: اجرای طرح سازندگی هجرت 3 به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان اجرا می شود.
نیکبخت عنوان کرد: تلاش می شود با کمترین هزینه بهترین بهره از امکانات موجود گرفته شود.
وی بیان کرد: این طرح با همکاری فرمانداری، سپاه پاسداران، آموزش و پرورش و شهرداری قرچک اجرا می شود.
وی گفت: در طرح هجرت3 بازسازی ها توسط دانش آموزان انجام می شود
و این امر در حفظ و نگهداری اموال مدرسه نیز نقش به سزایی دارد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز اجرای طرح پروژه مهر در مدارس این شهرستان نیز یادآور شد: پروژه مهر به منظور آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام و شامل ساماندهی به موقع نیروی انسانی، آماده سازی مدارس برای حضور شاداب و با نشاط دانش آموزان در کلاس و ایجاد نظم وانسجام در مدارس است.
وی اظهار کرد: یکپارچگی فرآیند نظام آموزشی و بهره گیری بهتر از امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات موجود و افزایش کارایی از جمله اهداف برگزاری این طرح است.
نیکبخت تصریح کرد: ستادهای اجرایی این طرح در قالب شش کمیته سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و انتصابات فعالیت خود را انجام می دهند.
بیش از 48 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان قرچک به تحصیل مشغول هستند؛ شهرستان قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7254//7244

انتهای پیام /*

نظر شما