شناسهٔ خبر: 20099548 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگردان:‌نمایش بوف نه چندان کور تلفیق ادبیات، نقاشی و سینما است

تهران - ایرنا - کارگردان و فیلنامه نویس گفت: نمایش «بوف نه چندان کور» به صورت آگاهانه تلفیق ادبیات، سینما و نقاشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا محمد علی سجادی با تاکید بر اینکه تعبیر، تفسیر و نگاه من به عنوان نمایشنامه نویس و کارگردان از کتاب بوف کور در این نمایش مشخص است خاطر نشان کرد: با پرداختن به دل مشغولی های خود از بوف کور که اثری چند لایه و رمز آلود است دو متن به نگارش در آوردم که یکی از آن ها فیلمنامه و دیگری نمایشنامه شد.
وی با بیان اینکه خیالبافی را در نمایش گسترش دادیم و تصویر سازی مستقیم نداشتیم اظهار کرد: برخی از آثار قابلیت تصویری شدن را ندارد و بر همین اساس مفهوم این اثر را تبدیل به نمایش کردم تا آن را به مخاطب منتقل کنم.
کارگردان فیلم سینمایی «گمشدگان» گفت: ما در هشتاد سال پیش زندگی نمی کنیم به همین دلیل باید مضامین درونی اثر را به شکل امروزی توضیح داد.
وی با تاکید براینکه از حاصل کار ناراضی نیستم اما آن را ایده آل هم نمی دانم گفت: در تمام 40 سال فعالیت در حوزه هنر همیشه دغدغه تئاتر داشتم و آن را بسیار جدی می دانستم.
سجادی در خصوص سالن های نمایش نیز اظهار کرد: از افزایش فضاهای نمایشی بسیار خوشحال هستم زیرا سالن های قدیمی منطبق با این حجم از مخاطب و جمعیت نبود.
وی افزود: امکانات فنی در اختیار گروه نمایشی کافی و مناسب نیست و از سوی دیگر کمک های مالی بیرونی به تئاتر بسیار اندک است.
همچنین مسعود کرامتی بازیگر نمایش «بوف نه چندان کور» با اشاره به اینکه نقش هفت شخصیت که در این نمایش بازی می کند خاطر نشان کرد: این شرایطی است که بازیگران برای محک زدن خود از آن استقبال می کنند.
نمایش بوف نه چندان کور به کارگردانی محمدعلی سجادی برگرفته از رمان بوف کور از 31 خرداد ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته است.
این نمایش 70 دقیقه طول می کشد و هر شب ساعت 19 اجرای آن آغاز می شود.

فراهنگ **7561** 1823**
خبرنگار: سارا کریمیان ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما