شناسهٔ خبر: 20099390 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امروز در بازارهای جهانی

قیمت طلا ۶ دلار افزایش یافت/ افزایش بهای فلز زرد به بیشترین قیمت ۱۰۰ روز گذشته

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۶ دلار افزایش یافت و به متوسط قیمت ۱۰۰ روز گذشته معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 6 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1252 دلار و 70 سنت به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها امروز در کمترین زمان به قیمت 1248 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1255 دلار و 10 سنت معامله شد. قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته 14.1 دلار و نسبت به یک سال گذشته 58.8 دلار با کاهش همراه شد. 

در گروه سایر فلزات گرانبها هم امروز نقره افزایش 18 سنتی داشت. فلزات پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش به ترتیب 3 و 4 دلار را تجربه کردند. 

خبرگزاری رویترز دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت؛ پس از آنکه لایحه «هیلس‌کر» ترامپ(اصلاحات طرح خدمات درمانی آمریکا) در مراحل تصویب با تأخیر مواجه شد، بازارهای بورس آمریکا افت کردند و همین مسئله باعث شد تا سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که اقدامات مشوقی و محرک اقتصادی دولت ترامپ به نتیجه نخواهد رسید. 

از سوی دیگر، افت شدید قیمت دلار که به کمترین میزان از نوامبر گذشته رسید، قیمت طلا را افزایش داد، این در حالی است که ین ژاپن و یورو بیشترین افزایش یک سال اخیر را تجربه کردند. 

تضعیف ارزش دلار باعث شد نگهداری شمش و خرید آن از طریق سایر ارزها ارزان‌تر شود و به همین دلیل تقاضا افزایش یافت. 

همچنین سود اوراق قرضه با توجه به اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا درباره محرک‌های اقتصادی بالا رفت و اظهارات این مسئول حاکی از این است که محرک‌های اقتصادی این بانک در ادامه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما