شناسهٔ خبر: 20099377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل خواهان حل مناقشه ریاض و دوحه از طریق مذاکره شد

تهران-ایرنا-دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تاکید براهمیت حل و فصل مناقشه منطقه ای عربستان به همراه سه کشور مصر، امارات و بحرین با قطر خواستار اتخاذ رویکرد دیپلماتیک و مذاکره برای پایان مناقشه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا و به نقل ازنشریه القبس آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بامداد امروز در دیدار با محمد العبدالله وزیر مشاور در امور هیات دولت کویت گفت : سازمان ملل خواستار حل مناقشه خلیج فارس از راه های سیاسی و گفتگو است و براهمیت پایان تنش های منطقه ای و تلاش هایی که کویت در این زمینه انجام می دهد، دارد.
کویت در حال حاضر رایزنی هایی را در سطح منطقه و در سطح بین المللی برای حل و فصل اختلافات میان قطر و عربستان انجام می دهد.
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
خاورم*320 ** 1064 انتشار دهنده: فرشاد محسن زاده

انتهای پیام /*

نظر شما