شناسهٔ خبر: 20099305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش بودجه نظامی کانادا و کشورهای اروپایی عضو ناتو

دبیرکل ناتو اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، کانادا و کشورهای اروپایی عضو ناتو بودجه دفاعی خود را 4.3 درصد افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، "ینس استولتنبرگ" – دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) – گفت متحدان اروپایی ناتو همراه با کانادا در سال 2017 بودجه دفاعی خود را 4.3 درصد افزایش خواهند داد. به این ترتیب، از سال 2014 که کاهش بودجه‌های دفاعی متوقف شد در مجموع، بودجه نظامی این کشورها 46 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

استولتنبرگ یک روز پیش از تشکیل جلسه وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت: "برای تامین امنیت ملت‌هایمان، ما احتیاج داریم به همکاری برای افزایش بودجه دفاعی و تقسیم عادلانه مسئولیت‌ها بین کشورهای عضو ناتو ادامه دهیم." گفته می‌شود در این جلسه، وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو درباره افزایش بودجه امنیتی که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – درخواست آن را ارائه کرده است، گفتگو خواهند کرد.

استولتنبرگ در اظهارات خود گفت: "پس از سال‌ها روند نزولی، سال 2015 ما افزایش حقیقی در بودجه دفاعی در میان متحدان اروپایی و کانادا را مشاهده کردیم. در سال جاری، انتظار افزایش 4.3 درصدی را داریم که از دوره گذشته نیز بیشتر است."

بیشتر بخوانید:

افزایش بودجه نظامی کانادا برای کنار زدن آمریکا

مقایسه بودجه نظامی روسیه، چین و آمریکا از زبان وزیر دفاع روسیه

انتهای پیام/

نظر شما