شناسهٔ خبر: 20099224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازگشت ۷۰۰ هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد به بیت المال

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۷۰۰ هکتار اراضی ملی در استان رفع تصرف شد و پس از خروج از دست سودجویان، به بیت‌ المال بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام  غلامرضا مزارعی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 7 تیر ) در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در یاسوج گفت: بر اساس روایات قرآن کریم حاکم دینی حاکمی است که کشور را به سمت جهانی بی همتا و روشن راهنمایی می کند.

 

مزارعی، با بیان اینکه اگر امروزی عده ای خود فروخته در مقابل حاکم دینی قرار می گیرند باز هم پیروزی با انبیا و حاکم دینی است، اظهار داشت: تمام دنیا امروز می دادند که کشتی جماعت مسلمین را مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به جلو هدایت کرده است.

 

وی عنوان کرد: امروز تمام ابرقدرت ها به این نتیجه رسیده اند که با نظام جمهوری اسلامی نمی توان با زبان زور وارد شد که این موضوع همرامی امت حزب الله و رهبری را نشان می دهد.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه خواص در حاکم دینی آمده است که تفسیر این آیه را می گوید که حاکم دینی کار مردم را مانند امر شخصی خودش با دلسوزی هدایت می کند، گفت:حاکم دینی تقوا و اراده اش برای امت و ساده زیستی آن در کنار مردم است.

 

رئیس دستگاه قضا در استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: فرزندان دستگاه قضا استان در یک سال گذشته تلاش های جهادی کردند و عملکردی درخشان به جای گذاشته اند.

 

وی سالم بودن را از مزایای دستگاه قضا دانست و اضافه کرد: در دو سال گذشته از نیروهای تحت امر نظارتی دقیق را داشته ایم تا در این زمینه فرد و یا  افرادی که مسیر انحرافی را پیش گرفته اند را از ین دستگاه بیرون کنیم.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه این نظارت شامل همه نیروها از جمله قضات نیز شده است، بیان داشت: امروز برخی از این افراد در حال تعقل کیفرند.

 

وی با اشاره به این موضوع که دستگاه قضایی در بعد نظارتی بیشترین نظارت را در یک سال گذشته داشته، گفت: دستگاه قضایی در سالم سازی به اموراتی که موجب خدشه به نظام می شود برخورد قاطع می کند ولو اینکه از خودش باشد.

 

مزارعی، با بیان اینکه امروز استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه امنیت در رتبه نخست کشوری قرار دارد، گفت: یکی از امتحانات در حوزه امنیت در سال ۹۴ انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که با آرامش خاطر برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این موضوع که در راستای مبارزه با جرم با کسی تعارف نداریم و هیچ تفاوتی با دیگرام قایل نیستم، گفت: در حوزه انتخابات تعدادی پرونده وجود دارد و در این زمینه به هیچ کس تعارف نداریم.

 

 وی عنوان کرد: دستگاه قضایی استان این افتخار را دار که جرائم خشن مثل قتل و جرائم خشن را در بازه زمانی کمتر از دو ماه رسانده و این کار فوق العاده ای است.

 

مزارعی، خاطرنشان کرد: در دادسرای و دادستانی مرکز استان در کمتر از ۱۰ روز کیفر خواست مورد دقت صادر می شود.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: در مرکز پرونده ها را  به صورت دستی به رئیس دیوان توضیح می دهم و به هر ناحیه پرونده را برگشت می دهیم.

 

مزارعی، با بیان اینکه امروز در مدیریت سیستم آی تی بهترین سیستم ها را در مرکز استان داریم، گفت: راه انداری خدمان الکترونیک در سراسر استان را در دستور کار داریم که مردم  همه کارها را از طریق فضای مجازی پیگیری کنند.

 

وی به پرونده مختومه در سال گذشته اشاره کرد و گفت:در سال گذشته کلیه پرونده ها به این دستگاه ۱۵۰هزار پرونده بوده که بیش از ۱۵۲هزار پرونده نیز در این سال به سرانجام رسیده است و دو هزار پرونده از سال های قبل تر بوده که در سال گذشته مختومه شده است.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، به بازگشت بیش از  ۷۰۰ هزار هکتار به بیت المال اشاره کرد و گفت: با دستور قضایی خانه هایی که سد معبر کرده و در حریم راه های استان بوده تخریب شده اند.

 

مزارعی، با بیان اینکه پرونده های جرائم خشن را در محیط پرونده های مهم در کمتر از چهار ماه به نتیجه رسانده ایم و در کمترین زمان به اجرا گداشته شده اند، گفت: در حوزه اقتدار دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و فرزندان گمنام امام زمان این دستگاه در همان اقتدار قرار دارد.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، به کارهای عمرانی این دستگاه در استان اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۲۰۰ هزار متر مربع پروژه عمرانی به بهره برداری رسانده ایم که ساختمان جدید دادگاه مرکز استان نمونه ای از آن است.

 

شایان ذکر است، به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در هفتم تیر سال 1360 توسط منافقین، اول تا هفتم تیر هر سال به نام هفته قوه قضائیه نام‌ گذاری شده است.

نظر شما