شناسهٔ خبر: 20098159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی وشهدای هفتم تیرماه در سمنان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی وشهدای هفتم تیرماه خبرداد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان، گفت: ویــژه مراســم سـی و شـشـمـیـن سـالـگـرد بـزرگداشـت شـهدای هفـتم تــیـر ، امشب هفتم تـیـــر ، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد پنج تن آل عبا(علیه السلام) سمنان، با سخنرانی رضازاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی وبا حضور مردم شریف و قدرشناس ، به منظور تجلیل از مقام شامخ و رفیع شهدای والامقام آن فاجعه و بازخوانی و افشای حقوق بشر دروغین امریکایی و پرده برداری از ابعاد جنایت های گستردۀ آن ، برگزار می شود.

 

وی، واقعه هفتم تیر ماه را یک رویداد بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برشمردو گفت: در این واقعه غم‌انگیز دشمنان کوردل و لیبرال با توجه به شرایط ویژه مملکت جمع کثیری از یاران امام خمینی(ره)، نمایندگان و نخبگان را به عنوان مهره‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساندند.

 

قندهاری با بیان اینکه دشمنان کوردل با تصور کوتاه کردن مسیر انقلاب اسلامی واقعه هفتم تیر ماه را رقم زدند، افزود: با تدبیر امام خمینی(ره) و شهادت یاران انقلاب همچون شهید بهشتی درخت انقلاب تنومندتر شد و در موقعیتهای مختلف بر پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر بسزایی گذاشت.

 

حادثه هفتم تیر ماهیت منافقین و برخی افراد فرصت طلب را برای همه روشن ساخت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: حادثه هفتم تیر اگرچه برای ملت ایران و امام راحل بسیار ناراحت کننده و سوزناک بود اما ماهیت منافقین و برخی افراد فرصت طلب را برای همه روشن ساخت و مرز بندی جریانات سیاسی بیش از گذشته مشخص و عیان شد.

 

وی اظهار داشت: برنامه های هفتم تیر با هدف گسترش و تعمیق اندیشه های شهید بهشتی و آشنایی هر چه بیشتر مردم بویژه جوانان با این شهید بزرگوار و شهدای هفتم تیر برنامه ریزی شده است.

 

واقعه هفتم تیر سند مظلومیت و حقانیت ایران اسلامی

قندهاری با اشاره به اینکه هفتم  تیرماه سال ۶۰ هیچگاه از یاد و خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد ادامه داد: در این روز یکی از استوانه های انقلاب اسلامی به همراه ۷۲ مسئول و شخصیت برجسته کشوری توسط منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه واقعه هفتم تیر سند مظلومیت و حقانیت ایران اسلامی با خون پاک و مطهر شهید بهشتی ، آن قافله‌سالار و سید شهیدان انقلاب اسلامی و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش امضاء و خط انقلاب ، با خون سرخ آن شهیدان والامقام ، آبیاری شد و نهال تازه نوپای انقلاب اسلامی بارور و تنومند گشت  اضافه کرد: انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به‌ویژه شهدای گران‌قدر هفتم تیراز کارهای مهم واساسی است.

 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی صاحب روحیه و تفکر تربیت عقلانی در جامعه بود تصریح کرد: این شهید والامقام کمترین وابستگی را به دنیا و مظاهر دنیوی داشت.

 

قندهاری با اشاره به اینکه حرکت در مسیر شهدا باید افتخار همه ما باشد بیان کرد: باید زمینه الگوبرداری جوانان و نسل جدید کشور به‌ویژه قشر نخبگان، از شهدای والامقامی مانند شهید بهشتی فراهم شود و این مهم با معرفی هرچه بیشتر ویژگی‌های شخصیتی ایشان ممکن خواهد بود.

 

آمریکا و هم پیمانان پلیدش بی شرمانه ترین جنایات را در حق بشریت انجام داده اند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: به توصیه مقام معظم رهبری ایام جنایت عوامل استکباری در ترور ناجوانمردانه شهدای هفتم تیر تا بمباران شیمیایی سردشت و انهدام هواپیمای مسافربری ایران درآبهای خلیج فارس از ششم تا ۱۲ تیرماه به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

 

وی  ادامه داد:این هفته فرصت مغتنم و مناسبی بوده تا جنایات ضد حقوق بشری و تروریستی دولت آمریکا بازخوانی شود و رسانه ها با توجه به ظرفیت بالایی که در تولید، تبیین و روشنگری نسبت به این مسئله دارند، می توانند بسیار اثرگذار باشند.

 

قندهاری با بیان اینکه باید هریک از رویدادهای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی جهت شناسانده شدن چهره واقعی آمریکای جنایتکار بطور کامل برای مردم وبویژه جوانان ونوجوانان معرفی شود ادامه داد: آمریکا و هم پیمانان پلیدش بی شرمانه ترین جنایات را در حق بشریت از حمله و کشتار مردم بی دفاع تا پشتیبانی از گروه های تروریستی را به بهانه حمایت از حقوق بشر انجام داده اند.

 

نظر شما