شناسهٔ خبر: 20098156 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

احمدزاده: احساسم به شانه‌ام زد و گفت بمان پرسپولیس/ آرنولد پدرمان را درآورده!

ورزش > لیگ برتر - چند روز قبل از شروع مجدد تمرینات پرسپولیس نوشتیم فرشاد احمدزاده از پرتغال و روسیه پیشنهاد دارد و می‌خواهد به اروپا برود.

صاحب‌خبر -

روزنامه خبرورزشی نوشت: در سال منتهی به جام‌ جهانی کم نیستند بازیکنانی که می‌خواهند با حضور در فوتبال اروپا بلیت سفر خود به جا‌م‌ جهانی ۲۰۱۸ روسیه را همراه تیم کارلوس کی‌روش OK کنند کما اینکه کاوه رضایی هم چنین راهی را در پیش گرفت. در مورد فرشاد احمدزاده هم گفته می‌شد شماره ۱۰ قصد دارد به روسیه یا پرتغال برود تا مسافر جام‌ جهانی شود. وقتی این فوتبالیست ارومیه‌ای در تمرینات ۲ روز اول پرسپولیس شرکت نکرد، خبر جدایی‌اش قوت گرفت و... در همین راستا با فرشاد احمدزاده صحبت کردیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

بالاخره داستان جدایی احتمالی تو از پرسپولیس به کجا کشیده شد؟
داستان خاصی نبود. من دو پیشنهاد خارجی داشتم، پیشنهاد خوب هم داشتم ولی متقاعد شدم که بمانم و سالی سرشار از موفقیت را با پرسپولیس تجربه کنم.

پیشنهادت از روسیه واقعی بود؟!
هم روسیه و هم پرتغال که خواهان من شدند واقعی بود. همه می‌دانند اهل بازارگرمی نیستم. طی این سال‌ها هم نشان دادم که دنبال کلاس گذاشتن یا بالا بردن قراردادم یا هر چیز دیگر نیستم. واقعاً پیشنهاد داشتم.

در تمرینات ابتدایی پرسپولیس هم غیبت کردی تا همه فکر کنند جدایی احمدزاده حتمی است!
نه، از برانکو مرخصی گرفته بودم. من یک فوتبالیست حرفه‌ای هستم و با پرسپولیس قرارداد دارم، بنابراین خوب می‌دانم باید به این قرارداد متعهد باشم و به آن احترام بگذارم. یکسری مشکلات شخصی داشتم که با سرمربی در میان گذاشته و با اجازه ایشان غیبت کردم.

پس با این حساب پیشنهادات خارجی خود را رد کردی؟
خیلی فکر کردم، از خیلی‌ها هم مشورت گرفتم و بالاخره احساسم به شانه‌ام زد و گفت بمان! پرسپولیس باشگاه خاصی است که در آن احساس خوبی دارم؛ احساسی که از اولین لحظه ورودم و در پایه‌ها هم داشتم. بازی کردن در پرسپولیس رؤیای کودکی من و خیلی از نوجوانان و جوانان ایرانی است.

پسر برانکو هم که هستی! کجا بروی بهتر از پرسپولیس!
(می‌خندد) این لقب لطف دوستان و همبازیانم بوده که با من شوخی می‌کنند. برانکو همه شاگردانش را دوست دارد و اصولاً آدم جنتلمن و بزرگی است. من اخلاق خاصی دارم و با همه گرم می‌گیرم. برانکو به همین خاطر کمی با من راحت‌تر است.

پس قبول داری که در پرسپولیس خیلی راحت هستی؟!
(باخنده) از خیلی هم بیشتر! از بازی کردن در پرسپولیس لذت می‌برم و هم‌تیمی‌های خوبی دارم. رفاقت در این تیم حرف اول را می‌زند و خلاصه آن‌که همه چیز خوب است. می‌خواهم جام‌های بیشتری با پرسپولیس ببرم.

شماره ۱۰ را هم که زمانی مرحوم همایون بهزادی و علی دایی پوشیده‌اند بر تن داری و...
بسیار مفتخرم که در پرسپولیس هستم و پیراهن شماره ۱۰ را که این بزرگان بر تن کرده‌اند، می‌پوشم.

از اینکه در تیم برانکو مرتب در سمت چپ و راست خط میانی جابه‌جا شدی و حتی به عنوان مدافع چپ بازی کردی، راضی هستی؟
اساساً من از فوتبال بازی کردن لذت می‌برم. از بچگی همین ‌طوری بودم و در پرسپولیس هم تابع نظر کادر فنی هستم. برانکو هم فضای زیادی به من می‌دهد البته من آن جلو راحت‌تر هستم ولی گفتم که هر تصمیمی سرمربی بگیرد تابع آن خواهم بود.

نظرت درباره خریدهای جدید پرسپولیس چیست؟
به طور حتم بازیکنان باکیفیتی هستند که برانکو آن‌ها را جذب کرده است. امیدوارم همگی بتوانند در فصل جدید به پرسپولیس کمک کنند.

با گادوین منشا که قبلاً صحبت می‌کردیم خیلی از تو تعریف می‌کرد و می‌گفت بچه باحالی هستی!
(می‌خندد) یک بار همدیگر را در تلویزیون دیدیم. اخلاق من طوری است که خیلی زود سر شوخی را باز می‌کنم و آن روز هم با گادوین منشا گفتیم و خندیدیم. بنویسید گادوین منشا خودش بچه باحالی است!

شاید رابطه خوب تو با خارجی‌ها و حتی برانکو به خاطر تسلط به زبان انگلیسی باشد؟
شاید، نمی‌دانم! من با همه خوب هستم.

به نظرت پرسپولیس می‌تواند قهرمانی خود در لیگ هفدهم را تکرار کند؟
چرا که نه! ما اینجا حمایت مردم و هواداران پرسپولیس را داریم و می‌توانیم به هر هدفی دست پیدا کنیم.

حتی قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا؟
حتی قهرمانی آسیا! باور کنید!

راستی یادمان رفت از تمرینات پیش‌فصل بپرسیم؛ خوب پیش می‌رود؟
( باز هم شوخی می‌کند) چه خوبی؟ چه خوشی؟ بابا این آرنولد پدرمان را درآورده است!

منظورت مارکو استیلینوویچ است؟!
بله، اصلاً نه پارتی و رفیق سرش می‌شود و نه با کسی شوخی دارد. جوری تمرین می‌دهد که انگار قرار است کماندو تربیت کند برای جنگ! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) البته از شوخی گذشته مارکو کارش را خیلی خوب بلد است و از ارکان موفقیت پرسپولیس در فصل گذشته بود و همه ما قدرش را می‌دانیم.

43503

نظر شما