شناسهٔ خبر: 20098051 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ستاره ایرانی در گرداب مافیای فوتبال روسیه

ورزش > فوتبال ملی - هنوز چند ماه از دعاوی باشگاه روبین علیه مهاجم ایرانی باشگاه روستوف در مجامع بین‌المللی نگذشته که خبری عجیب تمام اخبار نقل و انتقالاتی لیگ روسیه را تحت‌الشعاع خود قرار داد تا سردار آزمون یک بار دیگر به چهره‌ای جنجالی و پرحاشیه در سرزمین‌های شمالی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

روزنامه خبرورزشی نوشت: مهاجم اول تیم ملی ایران که در ماه‌های گذشته بعد از درخشش با پیراهن روستوف در لیگ قهرمانان اروپا در صدر شایعات نقل و انتقالی سایت‌های معتبر خبری از جمله دیلی میل، گاردین، میرور، بیلد و... در اروپا قرار گرفت و حتی سایت ESPN مدعی شد او جزو پنج انتقال بزرگ دنیای فوتبال در ژانویه ۲۰۱۷ قرار خواهد گرفت همچنان در روستوف ماندنی شد تا زیر نظر قربان بردیف فوتبال خود را ادامه دهد آن هم در شرایطی که باشگاه روسی تمایل زیادی به فروش سردار نشان می‌داد بلکه به درآمدی میلیون یورویی برسد تا مشکلات و بحران‌های مالی خود را برطرف کند اما به خواسته خود نرسید.

باشگاه روستوف در حالی مالکیت سردار را به نام خود سند زد که در این راه دادگاه‌های بسیار زیادی با باشگاه روبین‌کازان پشت‌سر گذاشت و در نهایت توانست برنده این دعوا شود. دادگاهی که فصل قبل حاشیه‌های فراوانی برای سردار آزمون و قربان بردیف در کازان رقم زد و در جریان سفر آنها به این شهر برای رویارویی روستوف با روبین دردسرهای فراوانی از جمله حضور سرزده پلیس و بازرسان اتحادیه فوتبال روسیه برای بازجویی از این ستاره ایرانی را در پی داشت. مقطعی که طرفداران روبین‌کازان با پلاکاردهایی همچون خیانتکار، دروغگو و پول‌پرست از پدیده ایرانی سال‌های نه چندان دور خود در ورزشگاه کازان استقبال کردند تا خشم خود را از جدایی این بازیکن نشان دهند. با گذشت چند ماه آن هم در شرایطی که باشگاه روستوف مدعی شده بود قرارداد جدید دوساله با سردار آزمون امضا کرده این بازیکن ایرانی در فاصله زمانی چند هفته‌ای از کوچ بردیف به کازان راهی روبین شد تا تصاویر انجام تست‌های پزشکی مهاجم ایرانی با باشگاه روبین جنجال رسانه‌ای بزرگی به راه بیندازد.

سایت Dona News روسیه در ارتباط با این اتفاق نوشت: «بعد از ترک روستوف توسط قربان بردیف سریال کوچ ستاره‌های این تیم که زمینه نایب‌قهرمانی و صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را فراهم کرده بودند، استارت خورد که در جدیدترین اتفاق شاهد بازگشت سردار آزمون به روبین‌کازان هستیم. اتفاقی که شوک بزرگی به طرفداران روستوف وارد کرده چون آنها اصلاً تصور چنین اتفاقی را نمی‌کردند به خصوص بعد از تمام هزینه‌هایی که فصل قبل در راه حفظ او انجام داده بود. سردار با حضور در تست‌های پزشکی باشگاه روبین اولین گام از بازگشت به جمع کازانی‌ها را برداشت تا انتشار تصاویر این تست‌ها با واکنش تند و گسترده طرفداران روبین و روستوف در فضای مجازی مواجه شود». سایر رسانه‌های روسی هم به این اتفاق واکنش نشان دادند تا جایی که چمپیونات روسیه در گزارشی به انتقادات ویتالی موتکو، رئیس اتحادیه فوتبال روسیه، از باشگاه روستوف و تفکرات قربان بردیف پرداخت و مدعی شد انتقال بازیکنانی همچون سردار آزمون، سزار ناواس، کودریاشوف و... بعد از جدایی بردیف اصلاً اتفاق خوبی برای فوتبال حرفه‌ای روسیه نخواهد بود.

به این ترتیب سردار آزمون که پیشنهادات بسیار خوبی از باشگاه‌های سلتیک گلاسکو اسکاتلند، آیندهوون هلند و مارسی فرانسه دریافت کرده بود باز هم با مافیای حاکم بر فوتبال روسیه و در صدر آن قربان بردیف در لیگ روسیه ماندنی شد تا در بازگشت به همان باشگاهی که اولین بار زمینه حضور این جوان مستعد و گلزن در فوتبال اروپا را فراهم کرده بود در سال منتهی به جام جهانی‌ زیر نظر کاشف اصلی خود به فوتبالش ادامه دهد تا همچنان حسرت دیدن این بازیکن با پیراهن باشگاه‌های بزرگ قاره سبز بر دل فوتبال‌دوستان ایرانی باقی بماند. اتفاقی که چندان خوشایند نخواهد بود چون ثابت می‌کند قراردادی که سردار با روس‌ها بسته از ابهامات قانونی بسیار زیادی برخوردار است که مانع کوچ آزمون از روسیه و حضور در لیگ‌های معتبر قاره می‌شود.ا

43503

نظر شما