شناسهٔ خبر: 20097721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سلاح جدید یمنی‌ها در کمین شناورهای سعودی

ارتش یمن در پی حمله موشکی موفق به یک ناو جنگی در آبهای یمن، به نیروهای ائتلاف سعودی هشدار داد که با سلاح پیشرفته‌ای در کمین ناوها و کشتی‌های متجاوز آنهاست.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: سرتیپ «عزیز راشد» معاون سخنگوی ارتش یمن درباره کشتی جنگی که سه‌شنبه (دیشب) هدف موشکهای یمنی قرار گرفت، گفت که این کشتی، حامل سربازان سودانی بود که در حال پیوستن به صفوف دشمنان یمن بودند.

وی امروز در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اظهار داشت: نیروی دریایی یمن با هدف متخاصمی که می‌خواست وارد آبهای منطقه‌ای ما شود، مقابله کرد. این هدف، یک کشتی بود که قصد داشت مزدوران سودانی عربستان را در سواحل «مخاء» پیاده کند. به همین دلیل از سوی نیروی گارد ساحلی و نیروی دریایی رصد و رهگیری شد و با سلاح پیشرفته‌ای هدف قرار گرفت. اطلاعات این سلاح نیز برای نیروی دریایی محفوظ است.

سرتیپ راشد اظهار داشت: هدف از استخدام نیروهای نظامی بیشتر، تقویت حملات نظامی در یمن است. موشکی نیر که به سوی کشتی مهاجم شلیک شد، با دقت عالی به هدف برخورد کرد. این اقدام 10 روز پس از هدف‌گیری کشتی اماراتی متجاوز صورت گرفت و این به آن معناست:

1- هرگونه پیشروی نظامی دریایی از سوی نیروهای ائتلاف، هدف آسانی برای نیروی دریایی یمن که مجهز به سلاح پیشرفته دریایی ویژه‌ای است، خواهد بود.

2- دشمن باید بداند و درک کند که نمی‌تواند هیچ پیروزی زمینی یا دریایی برای خود رقم بزند زیرا توان نیروی دریایی یمن برای هرگونه نبرد ساحلی تکمیل شده است.

3- اهداف دریایی برای ارتش یمن سهل الوصول هستند و خسارات هنگفتی به نیروهای ائتلاف وارد می‌شود از این جهت که قیمت این کشتی بالا بود و کلیه سامانه‌های مدرن و رادارهای آن آسیب دیدند. همچنین کارشناسان و نیروهای کادر فنی آن به همراه شمار زیادی از سربازان سرنشین آن از بین رفتند و وجهه نظامی ائتلاف بدتر شد.

وی افزود: این مسئله حالتی از خوف و وحشت و تضعیف روحیه سرنشینان این کشتی‌ها را به همراه خواهد داشت و آنها هر لحظه منتظر سلاح مدرن و پیشرفته دریایی ارتش یمن هستند. آبهای منطقه‌ای و سواحل یمن گردشگاه نیستند که عده‌ای بخواهند تعطیلات عید خود را در آن بگذرانند. بلکه این مناطق آتش سرخی برای هر ناو یا کشتی متجاوز به یمنند.

برچسب‌ها:

نظر شما