شناسهٔ خبر: 20096380 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

پای مرغ و قارچ (انگلیسی)

پای، نوعی غذای قدیمی است که معمولا با یک لایه خمیر پوشانده می‌شود و پیراشکی مانند است و از دو بخش لایه خمیری و بخش دیگر موادی که درون این لایه خمیر قرار می‌گیرد تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

مصریان باستان اولین افرادی بودند که به طبخ پای پرداختند. در حال حاضر در نقاط مختلف جهان پای طبخ می‌شود و مردم منطقه به طبع و سلیقه خود آن را می‌پزند. پای مرغ و قارچ پای محبوب انگلیسی‌هاست.

مواد لازم برای تهیه پای مرغ و قارچ برای 4 نفر:

فیله سینه مرغ خرد شده: 2 عدد، قارچ خرد شده: 5عدد، پنیر پیتزا رنده شده: نصف فنجان، فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز: یک فنجان، پیازچه خرد شده: دو قاشق غذاخوری، سس گوجه‌فرنگی: نصف فنجان، پیاز: یک عدد، آرد: نصف فنجان، شیر: یک فنجان، تخم‌مرغ: یک عدد، بکینگ‌پودر: یک قاشق مرباخوری، نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم

قالب پای را با کره یا روغن چرب کنید. مرغ، فلفل دلمه‌ای خرد شده، قارچ، پیازچه خرد شده، سس گوجه فرنگی و پیاز را در تابه‌ای ریخته و روی حرارت تفت دهید تا نرم شوند و مواد را به‌طور یکنواخت در قالب چرب شده پای بریزید و پنیر پیتزا را روی آنها بپاشید. آرد را کم‌کم در شیر ریخته و تخم‌مرغ را در آن بشکنید و هم بزنید. کمی نمک و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و روی مواد موجود در قالب بریزید . پای را به مدت 30 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد بپزید. وقتی چاقویی را در پای فرو کردید و بیرون کشیدید، چیزی به آن نچسبید، پای پخته است. پس از بیرون آوردن از فر، پای را کنار بگذارید تا خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

نظر شما