شناسهٔ خبر: 20093265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش ایسنا از مسابقات جت اسکی انتخابی تیم ملی ایران در بندرکوهستک

نمایندگی هرمزگان

مسابقات جت اسکی کشوری انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا با شرکت 38 ورزشکار به میزبانی استان هرمزگان در بندر کوهستک شهرستان سیریک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با انجمن ورزش‌های دریایی و همچنین پیگیری‌های انجام‌شده در انجمن هیئت‌های ورزشی هرمزگان و همکاری‌هایی که توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان سیریک انجام شد، پیشنهاد برگزاری مسابقات جت اسکی در ساحل بندر کوهستک از توابع شهرستان سیریک انجام شد.

غلامعلی دانشور ادامه داد: قطعاً برگزاری این‌گونه مسابقات باعث توسعه و پیشرفت ورزش در هرمزگان می‌شود و امیدواریم هرمزگان بتواند به یکی از قطب‌های مهم ورزش‌های آبی خصوصاً جت اسکی تبدیل شود که حضور 10 شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات نشان از این موضوع دارد.

وی تصریح کرد: ازآنجاکه هرمزگان 200 کیلومتر مرز آبی را دارا است و در برنامه ششم توسعه بر گسترش ورزش همگانی تأکید شده است به همین جهت پیگیر هستیم با احداث ایستگاه‌های مختلف دریایی باعث پیشرفت این رشته ورزش دریایی شویم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خیلی خوب و مزیت‌های غالبی که در سواحل شرقی هرمزگان خصوصاً سواحل مکران وجود دارد این امکان فراهم‌شده است که ساحل‌نشینان منطقه در حوزه ورزش آبی فعالیت کنند.

محمد محسنی بیان کرد: هرگونه مساعدتی که بتوانیم برای توسعه و افزایش ورزش‌های ساحلی و آبی انجام دهیم را دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم با تعامل و هماهنگی‌ای که با مدیرکل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است تمام ظرفیت‌های محلی و منطقه را به کارخواهیم برد تا بتوانیم از ظرفیت‌های جوانان شرق هرمزگان در حوزه ورزش‌های آبی استفاده کنیم.

رئیس انجمن جت اسکی و جت بُت جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات اولین دوره مسابقات اسلالوم است که به میزبانی استان هرمزگان در شهر کوهستک برگزار شد و مرحله دوم انتخابی تیم ملی برای انتخابی بازی‌های آسیایی 2018 به شمار می‌آید.

داوود سلیانچی افزود: 38 شرکت‌کننده در این دوره شرکت داشتند که 26 نفر از آن‌ها آقا، 9 نفر خانم و 3 نوجوان بودند که کوچک‌ترین آن‌ها 8 سال سن داشت و بیشترین شرکت‌کنندگان در این مسابقات نیز از استان هرمزگان بودند و از استان‌های گیلان، تهران، مازندران و خوزستان نیز در این مسابقات حضور داشتند.

وی ادامه داد: تیم جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار است که در مسابقات آسیایی در رشته ورزشی جت اسکی حضور پیدا می‌کند، این در حالی است که برای شرکت در دوره قبل نیز دعوت‌شده بودیم اما به دلیل اینکه حمل جت اسکی تا محل برگزاری مسابقات برای ما مهیا نبود نتوانستیم حضور یابیم اما امسال با تمهیدات انجام‌شده شرایط حضور تیم ملی کشور در مسابقات آسیایی مهیا شده است.

سلیانچی تأکید کرد: فکر می‌کنم در سطح کشورهای آسیایی در شمار 10 کشور اول رشته جت اسکی به شمار آییم و امیدوارم در زمانی که حدود 8 ماه تا مسابقات آسیایی فرصت باقی است، سطح فنی اعضای تیم را بالابریم و تیم را آماده‌تر به این مسابقات راهی کنیم. در مسابقات امسال امید مدال نداریم اما نظر قطعی در این خصوص را در پایان اردوهای تیم ملی می‌توان بیان کرد و آن زمان می‌توان سطح فنی تیم را سنجید.

رئیس انجمن جت اسکی و جت بُت کشور اضافه کرد: مربیان ما هم داخلی و هم خارجی هستند و بلافاصله بعد از شهریورماه که در اروپا هوا سرد می‌شود مربیان خارجی را به کشور می‌آوریم و در شهرهای جنوبی کشور اردوهای تیم ملی را ادامه می‌دهیم.

همچنین رئیس انجمن جت اسکی و جت بُت هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: مسابقات کشوری در دو بازه زمانی انجام می‌شود که دوره قبلی آن در استان مازندران و شهرستان چالوس برگزار شد که تیم هرمزگان با شرکت در این مسابقات مقام‌های خوبی را نیز کسب کرد.

غلامرضا سبک رو ادامه داد: با توجه به پتانسیلی که از ورزشکاران تیم هرمزگان در دوره قبلی مسابقات دیده شد تقاضای برگزاری دور دوم این مسابقات در استان هرمزگان شد و با نظرات کارشناسانه بندر کوهستک را برای برگزاری این مسابقات انتخاب کردیم.

وی اظهار کرد: استان هرمزگان پتانسیل‌های نهفته‌ای دارد که شاید کمتر کسی بتواند به آن پی ببرد و قطعاً ورزشکاران هرمزگانی مستعد این ورزش هستند.

سبک رو عنوان کرد: هرمزگان پتانسیل‌های ورزشی زیادی را دارد و هدف بعدی ما حضور این ورزشکاران در مسابقات آسیایی 2018 است که امیدواریم بتوانیم در آنجا نیز حائز مقام شویم.

وی گفت: تا به الان حدود 50 درصد از سهمیه تیم ملی را کسب کرده‌ایم که امیدواریم با اعلام نتیجه مسابقه انجام‌شده امروز این سهمیه را به 70 درصد برسانیم و نمایندگان هرمزگان بتوانند در مسابقات جهانی حضور پررنگی داشته باشند.
انتهای پیام

نظر شما