شناسهٔ خبر: 20093006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس پلیس راه خوزستان خبر داد:

وقوع 100 حادثه واژگونی در محورهای خوزستان در روز گذشته

نمایندگی خوزستان

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به تردد غیرقانونی کامیون‌ها و تریلرها از محور ایذه ـ دهدز در روز گذشته با وجود اعمال محدودیت گفت: ‌روز گذشته 100 فقره حادثه واژگونی خودرو در محورهای خوزستان گزارش شد که 30 درصد آن مربوط به این محور بوده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اعمال محدودیت ترافیکی برای تردد کامیون‌ها و تریلرها در محور ایذه ـ دهدز از ساعت 14 روز یکشنبه (4 تیرماه) تا ساعت 24 روز جمعه (9 تیرماه) به مناسبت تعطیلات عید فطر، روز گذشته تعدادی کامیون‌ و تریلر با نقض این محدودیت اقدام به تردد در محور یادشده کردند که در همین زمینه، با حدود 300 تخلف در این حوزه برخورد کردیم.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه با وجود نصب بنر و اعلام این محدودیت‌ها در محور ایذه-دهدز به سمت استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان از طریق صدا و سیما و نصب بنر، رانندگان این تریلرها و کامیون‌ها به علت ناآگاهی یا برای سوءاستفاده از این مسیر تردد کردند. البته این محور نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به شهرکرد و اصفهان است و به نوعی از خروجی‌ها خوزستان محسوب می‌شود.

رییس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: از روز گذشته که متوجه تردد غیرقانونی تریلرها و کامیون‌ها در محور ایذه-دهدز شدیم، اقدام به تقویت و افزایش نیروهای گشت در محور یاد شده کردیم و در حال حاضر هشت تیم گشتی در محور باغملک به سمت ایذه و دهدز استقرار دارند. 

دولتشاهی با بیان این‌که از روز یکشنبه تردد در محور ایذه ـ‌دهدز بسیار بالا بود به طوری که حجم ترافیک خیلی سنگین شد، افزود: به علت کم‌عرض بودن و شرایط هندسی محور ایذه ـ دهدز، با افزایش حجم تردد در این محور شاهد کندی حرکت خودروها می‌شویم. از سوی دیگر میزان تصادفات در این محور واقعا بالا است. روز گذشته بیش از 100 فقره حادثه واژگونی خودرو در محورهای مواصلاتی سراسر استان گزارش شد که 30 درصد آن در محور باغملک-ایذه به سمت دهدز رخ داد.

وی ادامه داد: ‌البته این تصادفات بیشتر خسارتی بودند و تعداد کمی از این تصادفات جرحی و آن هم به صورت سطحی گزارش شد اما واقعا روز گذشته آمار تصادفات بسیار بالا بود. به جز این محور، تردد کامیون‌ها و تریلرها به صورت دائمی و همیشگی از محور قدیم اندیمشک به سمت پل زال و همچنین محور قدیم اهواز ـ ماهشهر ممنوع شده است و آزادراه‌ها مسیر جایگزین این محور هستند.

رییس پلیس راه‌ خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه ترافیک در محور باغملک- ایذه به سمت دهدز و همچنین محور اندیمشک به سمت پل زال روان‌تر شود.

انتهای پیام

نظر شما