شناسهٔ خبر: 20091751 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

حق امتیاز اپراتورهای پست 5 میلیارد تومان قیمت خورد

صاحب‌خبر -

فناوران - هیات وزیران در جلسه 28 خرداد ماه خود، بنابر پیشنهاد وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی به استناد ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات، حق امتیاز صدور پروانه فعالیت کارورهای پستی غیر دولتی را مبلغ 5 میلیارد تومان تصویب کرد.
همچنین در این مصوبه میزان جریمه انجام ندادن تعهدات مندرج در پروانه فعالیت کارورهای پستی غیر دولتی نیز تعیین شده است. بر این اساس درباره تخلف در خصوص اقدام به انجام رویه های ضد رقابتی، کارور از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار سازمان تنظیم مقررات حداکثر 5 روز کاری فرصت دارد درباره ارایه توضیحات اقدام کرده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، سازمان می تواند علاوه بر تدابیری که برای جبران نقض تعهدات در ماده 30 اصول حاکم بر پروانه فعالیت اپراتورهای پستی غیر دولتی مقرر شده، تا حدی که قوانین و مقررات اجازه می دهد کارور را ملزم کند که جریمه و جبران خسارت مقطوعی را پرداخت کند.
همچنین درباره نقض تعهدات اجرا و توسعه نیز کارور از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار رگولاتوری حداکثر 6 روز فرصت دارد تا نسبت به رفع نقض تعهدات اجرا و توسعه اقدام کند. در غیر این صورت در هر مورد به نسبت عدم ایفای تعهد، حداکثر تا سقف 500 میلیون تومان جریمه می شود.
در صورت تخطی از مفاد مرتبط با موضوع نظارت، کارور حداکثر 10 روز کاری از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار سازمان فرصت دارد تا برای ارایه توضیحات اقدام کرده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف 5 روز کاری اصلاح نشد، مشمول جریمه می شود. این مصوبه درباره میزان جریمه این بند سکوت کرده است.
درباره نقض تعهدات تعرفه ارایه خدمات نیز کارور حداکثر 10 روز کاری از تاریخ وصول ابلاغیه اخطار سازمان فرصت دارد تا به ارایه توضیحات اقدام کرده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، کارور علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشتریان، در صورت عدم اصلاح تعرفه ظرف 5 روز کاری مشمول اعمال جریمه خواهد شد.
همچنین درباره نقض تعهدات کیفیت خدمات نیز هر شش ماه یک بار سازمان شاخص های کیفیت خدمات را ارزیابی می کند و نتیجه به کارور اعلام می شود. بر این اساس کارور فرصت دارد تا ارزیابی بعدی درباره ارتقای شاخص هایی که به حد نصاب نرسیده اند، اقدام کند و در غیر این صورت مشمول این جرایم می شود:
- 10 مرکز استان تعیین شده در طرح تجاری، حداکثر 250 میلیون تومان به ازای هر مورد.
- سایر مراکز استان: حداکثر حداکثر 150 میلیون تومان به ازای هر مورد.
- شهرهای بیش از 250 هزار نفر جمعیت: حداکثر100 میلیون تومان به ازای هر مورد.
- شهرهای بیش از 30 هزار نفر تا 250 هزار نفر جمعیت: حداکثر 75 میلیون تومان به ازای هر مورد.
- شهرهای کمتر از 30 هزار نفر جمعیت تعیین شده در طرح تجاری: حداکثر 50 میلیون تومان به ازای هر مورد.
براساس این مصوبه در صورت دستیابی به مطلوبیت برای حداقل 60 درصد تعداد شاخص های تعریف شده در هر شهر به نسبت شاخص هایی که به حد نصاب لازم نرسیده اند، جریمه تعلق خواهد گرفت؛ در غیر این صورت جریمه مربوط به عدم رعایت کل شاخص ها اعمال خواهد شد.

نظر شما