شناسهٔ خبر: 20087868 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مسئولان به دنبال ورزشگاه 50 هزار نفری

دربی تهران در‌ شهری غیر از مونیخ

استقلال و پرسپولیس قرار است 25 تیر در آلمان دربی دوستانه‌ای برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

این اتفاق برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران رخ می‌دهد و تابو شکسته می‌شود. این دو تیم تا به حال در خارج از خاک ایران به مصاف هم نرفته‌اند و بی‌شک برگزاری آن در آلمان می‌تواند دروازه‌ای برای ورود تیم‌های ایرانی باشد. در شرایطی که ایران با مشکلات تحریم روبه‌روست و در زمینه برگزاری بازی‌های دوستانه هم مشکلاتی دارد، بی‌شک برگزاری دربی در آلمان می‌تواند اتفاقی مثبت باشد.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم با علم به این موضوع، تصمیم گرفتند سریعا با برگزاری بازی موافقت کنند. برگزارکنندگان این مسابقه ظرف روزهای گذشته با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جلسه داشته‌اند و در این جلسات نظر خود را درباره برگزاری بازی اعلام کرده‌اند. اسپانسر دو باشگاه عامل اصلی برگزاری مسابقه است و در واقع این بازی، پیشنهاد آنها بوده است.

در حالی که اعلام شد بازی در مونیخ برگزار می‌شود ولی قطعا در شهری غیر از مونیخ این رویداد رقم خواهد خورد. در مونیخ برگزارکننده بازی نتوانست هیچ ورزشگاه مناسبی برای میزبانی مسابقه پیدا کند چرا که در حال حاضر زمین‌ها زیر کشت است. امیرسلطانی در این باره می‌گوید:‌ «به دلیل همین مسأله در تلاشیم در شهر دیگری زمین پیدا کنیم و قطعا دنبال ورزشگاهی خواهیم بود که 50 هزار نفر ظرفیت داشته باشد.»

قرار است استقلالی‌ها عازم ارمنستان شوند تا اردوی آماده‌سازی خود را در این کشور برگزار کنند. قرمزها هم راهی اوکراین می‌شوند تا در کیف اردو بزنند. طبق برنامه قرار است دو تیم از این کشورها عازم آلمان شوند تا دیدار دوستانه‌شان را آنجا برگزار کنند. احتمالا تیم‌ها 22 یا 23 تیر به شهر محل برگزاری مسابقه می‌رسند و 25 تیرماه بازی دوستانه خود را برگزار می‌کنند.

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال درباره برگزاری بازی می‌گوید: «این مسابقه یک فرصت عالی است تا بتوانیم قبل از شروع فصل محکی جدی بخوریم.» برانکو ایوانکوویچ هم اعلام کرده: «از اوکراین به آلمان می‌رویم و برگزاری چنین مسابقه‌ای می‌تواند به نفع هر دو تیم باشد تا برای فصل بهتر آماده شوند.»

البته خبر جالب دیگر اینکه احتمال برگزاری بازی دومی هم وجود دارد. به گفته اسپانسر مسابقه، شاید دو تیم بازی رفت و برگشت را در اروپا بازی کنند. آمستردام هلند دومین گزینه برای برگزاری بازی دوم است. در صورتی که این مسابقه قطعی شود، استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها سه روز بعد از بازی اول، در آمستردام به مصاف هم می‌روند تا دو دربی را پیش از شروع فصل برگزار کرده باشند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران هم برای تماشای هر دو مسابقه از سوی مسئولان برگزارکننده بازی دعوت شده است. قرار است ظرف روزهای آینده ورزشگاه محل برگزاری بازی دو تیم در آلمان اعلام شود چراکه هنوز در این زمینه مشغول رایزنی هستند. همچنین قرار است از شنبه هفته آینده بازیکنان دو تیم با مراجعه به سفارتخانه آلمان در تهران، برای گرفتن ویزای خود
اقدام کنند.

نظر شما