شناسهٔ خبر: 20082283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روزگار متفاوت آقای پرزیدنت؛ حسن روحانی چه تصمیمی خواهد گرفت؟

سیاست > دولت - نامه نیوز نوشت: در ایام بعد از انتخابات ریاست جمهوری کمتر روزی بوده است که حسن روحانی با حاشیه ای از سوی منتقدانش مواجه نباشد. روحانی از همین آغاز کار متوجه شده است که طیف مقابل رویه ای کاملا متفاوت برای مواجهه با برگزیده اند.

صاحب‌خبر -

مهمترین سوال برای تحلیلگران سیاسی این است که روحانی چگونه با این وضعیت مواجه خواهد شد ؟ آیا او محافظه کارانه وارد این میدان می شود و ترجیح می دهد این منتقدان را ندیده و پاسخی برای آن ها نداشته باشد یا که نه او مانند ایام انتخابات فعالانه وارد حوزه کنش و واکنش می شود؟

رییس جمهور منتخبی که این روزها درگیر تشکیل کابینه دوم خود است و غیر از رسیدگی به این امرو حاشیه ای کارهای مهم دیگری در سطح اقتصاد ، سیاست داخلی و سیاست خارجی دارد. روحانی اما می داند که اگر می خواهد رییس جمهور موفقی باشد و با توان کامل به اداره امور بپردازد باید راهی برای مواجهه با این وضعیت داشته باشد . با استراتژی رقیب که «هر روز یک چالش» است او باید برای اداره امور چاره ای بیاندیشد . کسانی که روحانی را از گذشته می شناسند در عین اینکه او را به لحاظ ریخت شناسی سیاسی یک فرد تقریبا محافظه کار می دانند اما از او این کاراکتر را هم دیده اند که هر گاه لازم باشد محافظه کاری را کنار گذاشته و صریح ترین موضع ممکن را اتخاذ می کند .

او حتما برای آنچه این روزها در سطح سیاست می گذرد برنامه دارد؛ شاید منتظر زمان خاصی است یا شاید منتظر کامل شدن یک پازل است .

روشی که روحانی برای 4 سال آینده و نوع مواجهه اش با مخالفان سیاسی اش اتخاذ خواهد کرد حتما در آرایش سیاسی بسیار مهم خواهد بود. فعلا مساله گویا این است که او باید تلاش مخالفان برای گره زدن سیاست به جامعه را خنثی کند. روزهای مهمی پیش روست هم برای مخالفان و هم برای آقای رییس جمهور!

2727

نظر شما