شناسهٔ خبر: 20078660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران- ایرنا- روحانی: سیاست تهران توسعه بیش از پیش روابط با دوحه است/فشار، تهدید و یا تحریم راه درستی برای حل اختلافات نیست/جهانگیری مصوبات دولت درخصوص برقراری مقررات لغو روادید بین ایران و روسیه را ابلاغ کرد/ظریف: رهبران اسلامی از مناسبت عید فطر برای ترویج صلح و وحدت استفاده کنند/مسکو از احتمال امضای اسناد مناطق کاهش تنش در سوریه خبر داد/گاردین: روسیه مظنون حمله سایبری به پارلمان انگلیس/90 ایمیل هک شد و فرماندهی ارتش سوریه به رژیم صهیونیستی هشدار داد از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران - ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی امیر قطر، با تاکید بر اینکه دولت و ملت ایران در کنار دولت و ملت قطر هستند، اظهارکرد: سیاست تهران توسعه بیش از پیش روابط با دوحه است.
* تهران - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت درخصوص برقراری مقررات لغو روادید برای سفرهای گروهی شهروندان بین ایران و کشور روسیه و لغو روادید برای دارندگان گذرنامه­ های سیاسی، ویژه و خدمت با کشور پرتغال را به وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کشورمان در پیام توئیتری خود، با تبریک عید سعید فطر آرزو کرد رهبران کشورهای اسلامی از این مناسبت برای ترویج صلح و وحدت استفاده کنند.
* تهران- ایرنا- جانشین رئیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به بار ترافیک سنگین جاده ها به خصوص در محورهای شمالی در روز یکشنبه و پیش بینی افزایش این بار برای امروز (دوشنبه)، از شهروندان خواست سفر خود را در طول روز دوشنبه توزیع و در صورت امکان به روز سه‌شنبه موکول کنند.
* بندرعباس- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یک عملیات محدود موشکی بر ضد تروریست ها انجام دادیم اما به نظر می رسد پیام این عملیات برای دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای ایران خیلی بزرگتر از یک حادثه برای تروریست ها بوده است.
* کرج- ایرنا- مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز شامگاه یکشنبه وضعیت ترافیک در بزرگراه تهران - کرج - قزوین را سنگین اعلام کرد.
* دزفول- ایرنا- فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: با توجه به وسعت آتش سوزی در جنگل های بخش الوار گرمسیری، نیروهای ارتش و بسیج برای مهار آتش وارد عمل شده اند.
* تهران- ایرنا- هیات وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه خود آیین‌‌نامه مربوط به نحوه اقدام درباره وسایل نقلیه فاقد بیمه‌ نامه شخص ثالث را به تصویب رساند.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در پیامی با تبریک عید فطر به تمامی مسلمانان جهان بویژه ملت ایران گفت: بدون تردید در شرایط حاضر و برای اینکه امت اسلامی بتوانند با همدلی و تحکیم پیوندهای عمیق دینی، هوشیارانه برابر توطئه ‏های تفرقه ‏انگیز دشمنان ایستادگی کنند؛ روشنگری مبانی عدل،‌ عقل و صلح در اندیشه اسلامی، وظیفه نخبگان و اندیشمندان مسلمان است.
* تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری آیین نامه اجرایی ماده (28) قانون دریایی ایران را ابلاغ کرد.
* تهران- ایرنا- بانک ها مانند بقیه کسب و کارها با خطر ورشکستگی روبرو هستند و اگر مواظب دخل و خرج خود نباشند بناچار سقوط می کنند.
* تهران- ایرنا- معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری خبر داد: در تماس تلفنی امیر قطر با رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط اقتصادی وتجاری بویژه میان بخش های خصوصی و همکاری مستمر سیاسی و اقتصادی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.
* کرمان- ایرنا- رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برخورد پژو پارس با عابران در این شهرستان به کشته شدن کودک 10 ساله و مجروح شدن پنج نفر منجر شد.

اخبار خارجی
**********
* مسکو- ایرنا- میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور برای امضای اسناد ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه در دور جدید مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان ابراز امیدواری کرد.
* لندن- ایرنا- تارنمای روزنامه گاردین عصر یکشنبه در گزارشی مدعی شد که دولت روسیه مظنون اصلی حمله سایبری علیه پارلمان انگلیس که به‌ موجب آن 90 ایمیل متعلق به نمایندگان مجلس هک شده است، به شمار می‌رود.
* دمشق- ایرنا- فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه درباره پیامدهای تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به خاک این کشور هشدار داد.
* نیویورک- ایرنا- یکی از نمایندگان برجسته حزب دموکرات کنگره آمریکا از دولت باراک اوباما به دلیل عملکرد ضعیف ‏درخصوص تلاش هکرهای روس برای تاثیر بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد.‏
* تهران- ایرنا- نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق اعلام کرد: نابودی داعش در عراق در پی آزادسازی اکثر مناطق تحت اشغال این گروه در موصل، نزدیک است.
* نیویورک- ایرنا- شورای روابط آمریکا و اسلام به دنبال هتک حرمت قرآن در دو مسجد کالیفرنیای آمریکا، خواستار ‏اقدام قاطع و جلوگیری دولت این کشور از نفرت پراکنی علیه مسلمانان شد.‏
نیویورک- ایرنا- 'جان بلوتون' نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد، دولت عراق را شریک در گسترش نفوذ ایران ‏در منطقه دانست و گفت: باید با همکاری متحدان عرب آمریکا نگذاشت، ایران و روسیه خلاء پس از شکست داعش را پر کنند.‏
* تهران- ایرنا- درحالیکه تنش ها بر سر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالا گرفته، خبرگزاری ها از قصد مسکو برای فراخوانی سفیر خود از واشنگتن خبر می دهند.
* تهران- ایرنا- یکی از شهرک نشینان صهیونیست یک فلسطینی را نزدیک اردوگاه «بیتار علیب» در غرب شهر بیت لحم در کرانه باختری با سلاح سرد زخمی کرد.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری ها از غرق شدن یک کشتی تفریحی با 150 مسافر در دریاچه ای در کلمبیا خبر دادند.
* بلگراد- ایرنا- گزارش های غیر رسمی بر اساس نتایج نظر سنجی های انجام شده در انتخابات پارلمانی آلبانی نشان می دهد که حزب حاکم سوسیالیست به رهبری «ادی راما» نخست وزیر کنونی با کسب 45 تا 49 درصد از آرا، بیشترین رای مردم را از آن خود می کند.
* بغداد- ایرنا- آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی در نجف اشرف، شامگاه یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روز دوشنبه اول ماه شوال و روز عید فطر است.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری المیادین یکشنبه شب از حمله نیروهای یمنی به یک فروند کشتی نظامی متعلق به ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان خبر داد.
* اسلام آباد- ایرنا- تحقیقات پلیس پاکستان درباره حمله روز جمعه گذشته گروهی از شبه نظامیان به نیروهای پلیس کراچی که باعث کشته شدن چهار نفر آنان شد، حاکی است شبه نظامیانی که در سوریه در کنار داعش می جنگیدند و اخیرا به پاکستان بازگشته اند، در حمله مرگبار به نیروهای پلیس کراچی دست داشته اند.
* اسلام آباد- ایرنا- کمیته رسمی رویت هلال ماه پاکستان (یکشنبه شب) و پس از رویت هلال ماه شوال، دوشنبه را عید سعید فطر و روز اول ماه شوال در این کشور اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- عربستان با حمله هوایی به روستایی در شهرستان صرواح در استان مارب یمن، 12نفر را به خاک و خون کشید.
* باکو- ایرنا- اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان دوشنبه را به عنوان روز اول شوال اعلام کرد و بر این اساس مسلمانان این کشور این روز را به عنوان عید سعید فطر جشن می گیرند.
* تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای ضمن حمایت تلویحی از فهرست خواسته های محاصره کنندگان قطر، بر ادامه گفت وگو به عنوان 'گام ثمربخش بعدی' تاکید کرد.
* مسکو- ایرنا- تاکیدهای رئیس سازمان جاسوسی سیا مبنی بر ادعای پیشینه تلاش های روسیه برای دخالت در آمریکا از سوی مسکو سیاهنمایی ضد روسی اعلام شد.
* دمشق- ایرنا- وزیر دفاع سوریه گفت: عزم و اراده دولت سوریه در مبارزه با تروریسم با پشتیبانی هم پیمان های خود بیش از هر زمان دیگری است.
* تهران- ایرنا- هزاران نفر روز یکشنبه درمخالفت با فعالیت دو راکتور هسته ای بلژیک، در امتداد مرز آلمان، بلژیک و هلند زنجیره انسانی تشکیل دادند.
* لندن- ایرنا- منابع انگلیسی روز یکشنبه گزارش دادند که برخی از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار و اعضاء کابینه به بهانه ناکامی دولت در مذاکرات اولیه برگزیت، درصدد برکناری «ترزا می» از مقام نخست‌وزیری برآمده‌اند.
* اربیل- ایرنا- اختلاف بین خانواده های قربانی و خانواده های متهم به همدستی با داعش در القیاره در 60 کیلومتری جنوب موصل، در حال تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی است و خانواده های قربانیان هشدار داده اند، در صورت عدم اخراج خانواده همدستان داعش دست به اقدامات انتقام جویانه خواهند زد.
شبد**1953** 1379**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه**انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما