شناسهٔ خبر: 20072345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد:

دستاوردهای معنوی ماه رمضان در طول سال حفظ شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تأکید کرد: دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان باید در طول سال حفظ، تقویت و استمرار یابد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: ماه رمضان ماه بخش گناهان از طرف خداوند متعال بود و بندگان خدا در این ماه مورد رحمت و مغفرت قرار می‌گیرند، امت اسلام در طول یک ماه روزه‌داری به کسب معارف دینی و تقوای الهی دست یافتند اما باید مراقب باشیم که دوباره دچار لغزش و گناه نشویم و این دستاوردهای معنوی را در طول سال حفظ و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه مسلمانان در ماه مبارک رمضان اعمال صالحی انجام می‌دهند که برای آن‌ها بی‌سابقه بوده است، افزود: نماز اول وقت، سحرخیزی، تسلط بر نفس، محافظت از اعضای بدن و یاد فقرا ازجمله اعمال صالحی هستند که در ماه مبارک رمضان برای مؤمنان حاصل می‌شود و باید این اعمال در زندگی آن‌ها در طول سال تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به برکات معنوی ماه مبارک رمضان گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: «وقتی مؤمن از نماز عید فطر بازمی‌گردد، مانند فرزندی که از مادر متولدشده، پاک و طاهر است» انسان می‌تواند همه زمان‌ها را برای خود ماه رمضان کند و اگر کسی می‌خواهد اعمال بی‌سابقه خود را حفظ کند، باید تلاش فراوانی انجام دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی بعد از 30 روز عبادت، نماز و روزه‌داری آن است که از  ثمرات عظیم معنوی که نصیب ما شده به‌خوبی مراقبت و محافظت کنیم، تصریح کرد: راه نجات همان تداوم و استمرار فضائلی است که مؤمنان در ماه پر خیروبرکت رمضان کسب کرده‌اند و باید همواره برای حفظ جدی آن بکوشند‌.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد راه نجات و سعادت بشر را درگرو روحیات معنوی، دوری از گناهان و ترک محرمات و عمل به وظایف الهی و انسانی دانست و اظهار داشت: بنده حقیقی آن است که همواره خدا را در نظر بگیرد و از مسیر حق و حقیقت دوری نکند چون سعادت همان خدامحوری و خداباوری است.

وی با تبریک عید سعید فطر از این روز بزرگ به‌عنوان بزرگ‌ترین عید مسلمین جهان یاد کرد و گفت: خداوند در این روز پاداش و ثواب یک ماه روزه‌داری به بندگان خود عطا می‌کند.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم پس‌ازاین ماه مبارک نیز زبان و چشم خود را از گناه، جسم خود را از آلودگی دور نگهداریم و به عبادت خدا نزدیک شویم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما