شناسهٔ خبر: 20072323 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

پیشرفت شرکت های هواپیمایی ژاپن

صاحب‌خبر -

پیشرفت شرکت های هواپیمایی ژاپن

شرکت های هواپیمایی امروزه نقش مهمی در جابجایی و انتقال مسافران از هر نقطه این کره خاکی به فاصله  های دور و نزدیکی در دنیا به عهده دارند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود هواپیماهای جدید، غول پیکر و مدرن‌تر به صنعت هوانوردی رقابت نیز در بین این شرکت ها شکل جدی تری به خود گرفته و بازار جذب مشتری نیز حسابی داغ شده است. با ادامه این بخش از سری مقالات اطلاعات سفر به ژاپن همراه ما باشید.

هامنطور که می دانید این روزها نام شرکت های هواپیمایی امارات، قطریه و کاتای پاسیفیک حسابی بر سر  زبان ها افتاده است، چراکه این شرکت ها علاوه بر اضافه نمودن تعداد زیادی هواپیمای مدرن و پهن پیکر بخصوص A380 ایرباس به ناوگان خود همراه با ارائه خدمات بی نظیر و مهماندارانی خوش برخورد توانسته  اند نه تنها رضایت مسافران خود را بدست آورند.

بلکه توجه مسافران دیگر شرکت های هواپیمایی را نیز به خود جلب کرده اند.می توان گفت رقابت در این حوزه بسیار نزدیک شده و بسیاری از شرکت های هواپیمایی خاستار تصاحب بیشتر بازار بوده، برای همین روی به شناخت نیازهای مشتریان آورده و سعی در برطرف آن ها مطابق با بالاترین استاندارها را دارند.

شاید در گذشته ایرلاین های دیگری نظیر کانتاس استرالیا، KLM هلند و لوفت‌هانزا آلمان بی رقیب بودند، اما حالا می توان با اطمینان گفت که از هواپیمایی امارات و قطریه عقب‌تر هستند.امروزه بلیط هواپیما بسیار  آسان شده و شما می توانید از بهترین خدمات شرکت های هوایی استفاده کنید.

خطوط هواپیمایی ژاپن خطوط هواپیمایی ژاپن

در قاره آسیا شرکت های هواپیمایی رشد چشم‌گیری در سالیان اخیر داشته اند که نام ایران ایر را با توجه به خرید هواپیماهای جدید تا چند سال آینده باید به این لیست اضافه کنیم. اما سری بزنیم به شرق آسیا و  شرکت های هواپیمایی آن منطقه جغرافیایی…

بدون شک کاتای پسیفیک تایلند و خطوط هوایی سنگاپور از بهترین شرکت های هواپیمایی شرق آسیا هستند و در چین نیز چندین ایرلاین بسیار خوب وجود دارد، اما بهتر است بگوییم خطوط هواپیمایی ژاپن، هیمشه در اوج بوده است و خواهد بود و از این حیث از جمله برجسته ترین شرکت های هواپیمایی آسیاست. در ادامه  این بخش از سری مقالات اطلاعات سفر به معرفی این شرکت هواپیمایی خواهیم پرداخت.

خطوط هواپیمایی ژاپن خطوط هواپیمایی ژاپن

خطوط هواپیمایی ژاپن (日本航空株式会社) از برترین شرکت های هواپیمایی در کشور ژاپن است کهحامل پرچم این کشور نیز بوده و در دفتر مرکزی آن نیز در پایتخت این کشور، توکیو قرار دارد.

به گزارش ویرلن ، از فرودگاه های بین المللی اوزاکا، ناریتا و کانزای می توان بعنوان قطب های اصلی پروازهای این شرکت نام آورد. این شرکت هواپیمایی دارای چیزی حدود ۲۲۰ مقصد پروازی گوناگون به ۳۵۵ کشور متفاوت در جهان است. ناوگان هواپیمایی ای شرکت نیز شامل حدود ۲۸۰۰ فروند هواپماست که در بین آنها می توان جدیدترین مدل های ایرباس و بوئینگ را مشاهده کرد.

خطوط هواپیمایی ژاپن که به اختصار "جال” نیز نامیده می شود، ۶ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم و آن ویرانی های عظیم ژاپن تاسیس شد و پس از حدود ۳۰۰ سال فعالیت مستمر به شرکتی کاملا خصوصی تبدیل گردید.

خطوط هواپیمایی ژاپن خطوط هواپیمایی ژاپن

گفتنی است این شرکت هواپیمایی مطرح در سال ۲۰۰۲ میلادی با سومین شرکت هواپیمایی ژاپن یعنی ” جپان ایر سیستم” ادغام گشت که موجب پیشرفت چشمگیر این شرکت در بازار جهانی شد، تا آنجا که اکنون جال بعنوان ششمین شرکت هواپیمایی برتر دنیا از جهت جابجایی مسافران شناخته می شود.

بد نیست این را هم بدانید که خطوط هواپیمایی ژاپن از چند باشگاه معتبر فوتبال در ژاپن، فدراسیون فوتبال این کشور و همچنین تیم ملی فوتبال ژاپن حمایت می کند. در حال حاضر جدی ترین رقیبب این شرکت نیز ”خطوط هوایی آل نیپون” می باشد و رقابت سختی با جال دارد؛ شاید چیزی شبیه به شرکت های هواپیماییماهان و ایران ایر در کشورمان!

خطوط هواپیمایی ژاپن خطوط هواپیمایی ژاپن

بر طبق رنکینگی که در سال ۲۰۱۴ میلادی بر اساس برترین خطوط هوایی در کلاس اکونومی(اقتصادی) منتشر  شد، خطوط هواپیمایی ژاپن در رتبه هفدهم قرار داشت که این خود افتخاری دیگر در کارنامه این شرکت است؛ یکی از علل کسب این نتیجه را می توان به ناوگان بوئینگ ۷۸۷ این شرکت نسبت داد که بی شک تاثیر  بسزایی در جایگاه فعلی این شرکت نیز دارد.

دیگر موفقیت های این شرکت را می توان بدلیل برخورداری از لوازم و اثاثیه بسیار راحت و مدرن هواپیماهای آن دانست که از آن بین می توان به کابین های لوکس و صندلی های چرمی اشاره کرد که سازنده آنها شرکت معروف مبلمان POLTRONA Frau می باشد. در پروازهای این شرکت شما می توانید هم غذاهای سنتی ژاپن را سفارش دهید هم غذاهای بین المللی و غربی را که این خود از دیگر مزایای پرواز با جال است.

در آخر شما به راحتی می توانید به آژانس های خدمات هوایی رفته و براساس نیاز خود بلیط هواپیما را تهیه کرده و حتی از همین مراکز برای رزرو آنلاین هتل اقدام کنید تا در زمان مسافرت دغدغه های معمول را  نداشته باشید و تنها از سفر خود لذت ببرید.

منبع: http://www.e-japan.ir

نظر شما