شناسهٔ خبر: 20072216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هنر ظرفیت ارزشمند برای حل مشکلات اجتماعی/ ضرورت تدوین سند جامع بخش فرهنگ و هنر استان ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، گفت: تدوین سند جامع بخش فرهنگ و هنری با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی و با رویکرد علمی در راستای توسعه و تقویت بخش فرهنگ و هنر استان یک ضرورت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، علی مهرعلیزاده، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، عصر امروز (4 تیر) در نشست هم‌اندیشی هنرمندان هنرهای نمایشی این استان، اظهار کرد: نگاه دولت به بخش و حوزه فرهنگ و هنر نگاهی ارزشمند است که می‌تواند موتور به‌پیش برنده حوزه فرهنگ و هنر در استان باشد.

 

وی، با اشاره به اینکه نگاه دولت به هنرمندان این است که ظرفیت ارزشمندی برای حل خیلی از مشکلات سطح جامعه به کار گرفته شود، افزود: باور دولت این است که دولت فرهنگی شکل بگیرد و هنر باید با خواست و ذات مردم حرکت کند و آنچه در لایه‌های جامعه وجود دارد را بیان کند.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، بابیان اینکه هنر سراسر ارزش است، گفت: کسانیکه با سوءنیت به دنبال این هستند که به هنر آسیب بزنند، هنرمند نیستند، گفت‌وگوهای هدفمند و نهادمند اجتماعی به تحقق توسعه کمک می‌کند و حضور هنرمندان در نشست‌های مختلف از مصادیق این گفتمان است.

 

مهرعلیزاده، بابیان اینکه این هنرمندان هستند که می‌توانند عافیت و عاقبت جامعه را رقم بزنند، ابراز کرد: هنرمندان می‌توانند با تولید آثار هنری، فرهنگ مفاهمه و تفاهم را جایگزین فرهنگ خشونت کنند و اگر این امر تحقق پیدا کند بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی از جامعه دور خواهد شد.

 

وی، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های دولت در بخش هنر به‌ویژه تئاتر و سینما این است که خطوط قرمز در حوزه هنر مشخص شود، افزود: امینت هنر و هنرمندان یکی از دغدغه‌هایی است که دولت در نظر دارد محقق شود و بایستی تلاش شود که مطالبه گری در جامعه افزایش یابد که در این صورت است که به پیشرفت و توسعه بخش‌های مختلف کمک می‌شود.

 

مهرعلیزاده، بابیان اینکه باور ما این است که زیرساخت بخش فرهنگی باید فراهم شود و باید مطالبه شود، خاطرنشان کرد: باید یک سند جامع که ظرفیت‌های استان شناسایی‌شده و با ذکر اولویت‌های این بخش با کمک بخش دانشگاهی و علمی تدوین شود و چشم‌انداز واقع بینانه در این عرصه دیده شود که شاهد رشد و توسعه هنر و مردمی‌تر کردن آن باشیم.

 

 

نظر شما