شناسهٔ خبر: 20072200 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سیف خبر داد

تعیین تکلیف ۹۳ درصد سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان

در این دیدار نمایندگان مجلس به طرح پرسش هایی در این خصوص پرداخته و مسئولین بانک مرکزی نیز اقدامات و برنامه های این بانک در راستای رفع مشکلات پیش آمده و نحوه تسویه وجوه سپرده گذاران را تبیین نمودند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: رییس ­کل و معاونان بانک مرکزی روز گذشته در نشستی چند ساعته با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به بررسی مسائل مربوط به سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان و موسسه اعتباری کاسپین پرداختند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این دیدار نمایندگان مجلس به طرح پرسش هایی در این خصوص پرداخته و مسئولین بانک مرکزی نیز اقدامات و برنامه های این بانک در راستای رفع مشکلات پیش آمده و نحوه تسویه وجوه سپرده گذاران را تبیین نمودند.

سیف با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق سپرده گذاران و تسریع در تعیین تکلیف آنان، گفت: بانک مرکزی بر اساس تکالیف مقرر در قانون پولی و بانکی کشور در صورت توقف یا ورشکستگی یک موسسه اعتباری که از محل جمع آوری سپرده های مردم فعالیت می کند در کنار مرجع محترم قضایی اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از جابجایی و حیف و میل دارایی های واحد متوقف شده یا ورشکسته، انجام می­دهد.

وی افزود: مسئولیت اصلی تعیین تکلیف این بنگاه ها بر عهده مرجع قضایی است لیکن بانک مرکزی به نیابت از سپرده­ گذاران برای حفظ و صیانت از حقوق آنها و ارایه نظرات کارشناسی در مرحله رسیدگی حضور دارد.

سیف با بیان این نکته که بانک مرکزی متناسب با ارزش دارایی­های شناسایی شده تعاونی فرشتگان، خط اعتباری لازم را اختصاص داده و بر این اساس، سومین مرحله پرداخت وجوه سپرده گذاران از روز یکشنبه ٤ تیرماه در شعب مؤسسه اعتباری کاسپین آغاز می شود، افزود: با مراجعه سپرده گذاران با موجودی تا سقف ٥ میلیون ریال، بیش از ٩٣ درصد سپرده ­گذاران تعیین تکلیف شده و متعاقباً زمینه و شرایط لازم برای تعیین تکلیف سپرده­ های بالاتر نیز فراهم خواهد شد.

 رییس کل بانک مرکزی اطمینان داد بانک مرکزی حداکثر اهتمام خود را برای ارزیابی دقیق دارایی­های تعاونی و سایر اموال متعلق به مدیران و سهامداران متخلف، با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز به منظور اختصاص به سپرده­گذاران، به کار خواهد بست.

نظر شما