شناسهٔ خبر: 20071353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر

استاندار خراسان شمالی و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با صدور پیامی ۵ تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،  متن پیام محمدرضا صالحی به شرح زیر است:

امروزه در کنار سه بحران جهانی عمده شامل فقر، معضلات محیط زیست و تهدیدات هسته ای، موضوع مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان بحران چهارم در هزاره سوم، گریبانگیر همه جوامع و کشورهای دنیا شده است.

نظام جمهوری اسلامی ایران با الهام از آموزه های دین مبین و با هدف حفظ کرامت انسانی و با تأسی از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از ابتدای انقلاب، مقابله با این پدیده شوم را به طور جدی آغاز و با تقدیم 4 هزار شهید گرانقدر و بیش از 12 هزار جانباز سرافراز، نقش بی بدیل خود را در راه مقابله با فراگیرتر شدن این پدیده شوم در کشور، منطقه و جهان و تحکیم صلح و امنیت جهانی به شایستگی انجام داده است.

دولت تدبیر و امید نیز از سال 1392 تاکنون رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و جلب بیشتر مشارکت های مردم در مبارزه با این آسیب اجتماعی را به عنوان اولویت خود در عرصه مبارزه با مواد مخدر تعیین و برنامه های راهبردی را در این راستا اجرایی کرده است. توجه به موضوع پیشگیری و استفاده از ظرفیت گروه های مرجع اجتماعی به ویژه تشکل های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و خیران یکی از اولویت های مهم در این حوزه می باشد.

باگرامیداشت یاد و خاطره 53 شهید و89 جانباز سرافراز عرصه مبارزه با مواد مخدر در خراسان شمالی، 26 ژوئن مصادف با 5 تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی می دارم و از تلاش های همه فعالان این حوزه قدردانی می کنم.

 

 

نظر شما