شناسهٔ خبر: 20071263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

محوطه شهرک های ساحلی حریم خصوصی نیست

ایسنا

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه بیشترین آمار غرق شدگان در استان گیلان مربوط به دو شهر رودسر و بندرانزلی هستند، گفت: 72 درصد غرق شدگان در استان گیلان غیربومی بوده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، حجت الاسلام والمسلمین غلام‌حیدر حیدری، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا در نشست طرح سالمسازی دریا که با حضور فرمانده انتظامی استان گیلان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فرمانداران، رئیس پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جمعی از مسئولان انتظامی در سالن کوثر ستاد انتظامی برگزار شد، هدف از اجرای طرح سالم سازی دریا را اجرای واجب فراموش شده امر به معروف، تامین امنیت اجتماعی و آرامش در سواحل شمال کشور دانست.

وی حفظ حریم اخلاقی، الهی و ارزش های دینی را در سواحل و تفرجگاه ها ضروری دانست و افزود: پاسداری از ارزش های اسلامی،پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد بستری مناسب و امن برای تفریح مردم، از اهداف پلیس در طرح سالم سازی سواحل به شمار می روند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا سواحل، تفرجگاه‌ها، مراکز تجاری، بازارچه‌ها، مناطق آزاد تجاری، مناطق گردشگری و سایر مناطق آلوده را از نقاط هدف طرح سالم سازی دریا قلمداد کرد و گفت:طرح سالم سازی دریا در سال های گذشته موجب کاهش ناهنجاری‌های امنیتی و اخلاقی، افزایش رضایت مردمی و احساس امنیت، اشراف اطلاعاتی ناهنجاری‌ها و پاسخ به مطالبات عمومی شده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه بیشترین آمار غرق شدگان در استان گیلان مربوط به دو شهر رودسر و بندرانزلی هستند، تصریح کرد: 72 درصد غرق شدگان در استان گیلان غیربومی بوده اند.

وی از عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت طرح ها،عدم استفاده مردم از طرح ها و روی آوردن به مناطق ممنوعه، عدم توجه به هشدارهای پلیس،کمبود نیرو و ضعف نظارت در مناطق شنا ممنوع و وسعت مناطق ممنوعه به عنوان عوامل اصلی تلفات در دریا نام برد و اضافه کرد: امنیت، سلامت و آرامش مردم نباید با طرح‌های اقتصادی نادیده گرفته شود.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با تاکید بر اینکه مشرف بودن ساختمان های مجاور به طرح های سالم سازی، ناامنی ذهنی به وجود می ‌آورد،خاطرنشان کرد: نامناسب بودن چادرهای استفاده شده در طرح ها، حریم ها را می شکند.

حجت الاسلام حیدری با تصریح بر اینکه کشف حجاب، بدحجابی و اختلاط زنان و مردان و ترویج بی عفتی و غیرت زدایی از ناهنجاری‌های سواحل است،بیان کرد:سگ گردانی و حمل حیوانات،سبک زندگی غربی را در سواحل ترغیب می کند.

وی با اشاره به اینکه محوطه شهرک ها حریم خصوصی افراد نیستند، اظهار کرد: هرگونه اتفاق و ناهنجاری که در این فضا رخ بدهد، مدیر شهرک ها باید در مورد آن پاسخگو باشند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا توجه به ریشه‌ها، علل و عوامل را برای ریشه‌کن کردن آسیب‌های مختلف مفید توصیف کرد و افزود: اگر به تکلیفمان عمل نکنیم، مسئول رقم خوردن همه ناهنجاری ها خواهیم بود.

نظر شما