شناسهٔ خبر: 20070870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید سالانه ۴ هزار و ۳۰۰ تن عرقیات گیاهی در سلسله

حسنوند، گفت: این کارخانه تنها واحد صنعتی تولید عرقیات گیاهی در لرستان است که در حال حاضر سالانه ۴ هزار و ۳۰۰ تن عرقیات تولید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حسنوند، مدیرعامل کارخانه تولید اسانس و عرقیات گیاهی سلسله، با بیان اینکه سطح زیرکشت گیاهان دارویی که به منظور تامین مواد موردن نیاز کارخانه در شهر‌های مختلف استان ۴۹ هکتار است، افزود: از این میزان ۱۵ هکتار در کوهدشت و پلدختر به کاشت انواع گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

حسنوند گفت: ۱۲ هکتار گل محمدی و ۱۰ هکتار نیز به کاشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان بروجرد و بیش از چهار هکتار نیز به کاشت گیاهان دارویی در شهرستان سلسله اختصاص یافته است که پس از برداشت به این کارخانه منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اشتغال ۱۸ نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی، افزود: برای فعالیت کامل کارخانه به حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز است که در صورت تامین، این واحد تولیدی می‌تواند زمینه اشتغال ۱۴۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم نماید.

حسنوند با بیان اینکه در حال حاضر مواد تولیدی کارگاه در شهر‌های مختلف استان به مصرف می‌رسند، افزود: در صورت اخذ تسهیلات مورد نیاز و بهره برداری کامل، این امکان وجود دارد که تولیدات کارخانه به شهر‌های مختلف کشور نیز صادر شوند.

انتهای پیام / د

نظر شما