شناسهٔ خبر: 20067821 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به نماد وحدت درجهان اسلام تبدیل شده است

خبرگزاری شبستان:حجت‌الاسلام سید حامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در دیدار با اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به نماد وحدت در جهان اسلام تبدیل‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا (ع)در این دیدار اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به ارائه گزارشی از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: امام رضا(ع) امام گفت‌وگو و مظهر وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف بودند.


وی افزود: ما در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، به وحدت و تقریب مذاهب اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم و در راستای این هدف والا امسال و در آیین اختتامیه جشنواره پانزدهم رضوی از علمای اهل تسنن و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس برای شرکت در این مراسم مهم که در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، دعوت به عمل‌آورده‌ایم و این مراسم با حضور آن‌ها رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد.


دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، بر اهمیت حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: به دنبال آن هستیم تا با تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که در حوزه خارج از کشور کار می‌کنند زمینه برگزاری جشن‌های رضوی در سایر کشورها را نیز فراهم کنیم.


در این دیدار حجت‌الاسلام علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بابیان این‌که در جشن‌های دهه کرامت در داخل کشور مسئله وحدت موردتوجه قرار گیرد افزود: جشنواره امام رضا(ع) به امامی می‌پردازد که نماد وحدت و گفتگو هستند بنابراین در برگزاری برنامه‌های جشنواره رضوی و همین‌طور جشن‌های دهه کرامت موضوع وحدت مذاهب و ادیان موردتوجه جدی قرار گیرد.


یادآوری می‌شود؛ جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همه‌ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاه‌چراغ (ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی‌القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود. اکبر شیخ دبیری این جشنواره بین‌المللی را بر عهده دارد.

نظر شما