شناسهٔ خبر: 20067249 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

5 مدال برنز حاصل کار تیمهای ملی ساواته مردان و زنان ایران

تیم‌های ملی ساواته مردان و زنان ایران، در مسابقات جهانی کروواسی 5 نشان برنز کسب کردند و یک ملی پوش هم فینالیست شد.

صاحب‌خبر -
5 مدال برنز حاصل کار تیمهای ملی ساواته مردان و زنان ایرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،"حمیدرضا حصارکی" رییس انجمن ساواته و مدیر تیم‌های ملی اعزامی به کروواسی گفت: این رقابت ها با حضور 200 ورزشکار از 30 کشور و به مدت دو روز در شهر واراژدین برگزار شد و تیم ملی ساواته ایران با هفت ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان در این مسابقات شرکت کرد. 
وی افزود: در این مسابقات هر سه بانوی ساواته کار اعزامی، در مصاف با حریفان اروپایی به سه مدال برنز و عنوان سومی اوزان خود دست یافتند که این عناوین و مدال های کسب شده، نخستین بار در رده بانوان حاصل شد. 
نتایج اوزان رده بانوان: 
در مسابقات وزن 56- کیلوگرم، سعیده فرد صانعی در دور مقدماتی که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، در مقابل حریفی از موریتانی به پیروزی رسید و در ادامه با قبول شکست مقابل ایتالیا با مجموع 4 امتیاز راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در مصاف با قهرمان جهان از فرانسه نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز و عنوان سومی این وزن دست یافت. 
در وزن 60- کیلوگرم، رقیه سلطانی نگار در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل قهرمان فرانسوی، به مدال برنز بسنده کرد. 
در مسابقات وزن 65- کیلوگرم نیز، مینا کرمی با کسب دو پیروزی مقابل حریفانی از تونس و بلغارستان به نیمه نهایی رسید که در این مرحله با واگذاری نتیجه به قهرمان جهان از فرانسه، سومین مدال برنز ساواته بانوان ایران را به دست آورد. 
نتایج اوزان رده مردان: 
در مسابقات وزن 65- کیلوگرم، حمزه مرادیان دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 2014 ایتالیا و 2016 کروواسی، با پذیرش دو شکست مقابل حریفانی از موریتانی و روسیه از گردونه رقابت ها حذف شد. 
در وزن 70- کیلوگرم، حسین حیاتی با کسب دو پیروزی ارزشمند مقابل حریفانی از کشورهای بلژیک و کروواسی و شکست مقابل حریفی از کشور مالی، مجموعا با هفت امتیاز راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله برای راهیابی به فینال مقابل قهرمان جهان از فرانسه، مصدوم شد و به مدال برنز این وزن بسنده کرد. 
در مسابقات وزن 85+ کیلوگرم نیز، سید مهدی حسینی دو پیروزی ارزشمند مقابل صربستان و اوکراین دست یافت و مقابل حریف روسیه نتیجه را واگذار کرد تا با کسب 7 امتیاز راهی مرحله دوم شود. وی در این مرحله برای راهیابی به فینال در مصاف با قهرمان کامرونی، به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه پا، از ادامه مسابقات انصراف داد تا با کسب عنوان سومی و مدال برنز، به کار خود در این پیکارها پایان دهد. 
اما در مسابقات وزن 85- کیلوگرم، بی تردید جمشید اصغر گیوه چی، قهرمان ارزنده و با اخلاق ساواته ایران دست به کار بزرگی زد. وی که در بازی نخست مرحله مقدماتی مقابل حریف سرشناس فرانسوی با رقابتی پایاپای و اختلاف اندک نتیجه را واگذار کرده بود، در ادامه به دو پیروزی ارزشمند مقابل حریفانی از موریتانی و بلغارستان دست یافت تا در نهایت با توجه به نتایج جدول ، به عنوان یکی از فینالیست های این وزن، مهرماه سالجاری مجددا برای کسب مدال طلا و کاپ قهرمانی این وزن مقابل حریف فرانسوی قرار بگیرد.این مسابقات احتمالا در فرانسه برگزار خواهد شد. 
حصارکی افزود: بعد از برگزاری مسابقه فینال مردان در وزن 85- کیلوگرم در مهرماه، رده بندی تیمی این مسابقات مشخص خواهد شد.

نظر شما