شناسهٔ خبر: 20065279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سازمان میراث فرهنگی درباره تبلیغ مسیحیت در تورهای ایرانی هشدار داد

میسیونرها در کمین گردشگران ایرانی

R41383/P41383/S9,1299/CT12

تاریخ، حکایت از آن دارد که بسیاری از کشورهای اسلامی، با تبشیر و تبلیغات مسیحیت، تبدیل به کشورهای مسیحی شده و هویت اسلامی خود را گم کرده‌اند و مسلمانان باقی مانده در آنها، گرفتار پتک تبشیر داخل از یک سو و سندان توطئه‌های خارجی از سوی دیگر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مقتضی است دستور فرمایید اطلاع‌رسانی مناسب به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان گردشگری در خصوص جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در برنامه سفر به کشورهای مذکور صورت پذیرفته تا تمهیدات لازم اتخاذ شود. یکی از مسوولان مرتبط با تورها در این‌باره می‌گوید: مشکلات بسیار زیادی در تردد به این کشورها وجود دارد که مثلاً یکی از آنها سخت بودن دسترسی به غذای حلال در برخی از مکان‌هاست. از طرفی آژانس‌ها برای این که ضرر نکنند ممکن است تورلیدر را مجبور کنند که به این نکته توجه نکند و برای جذب مشتری و راضی ماندن او بسیاری از غذاها را بر خلاف واقعیت حلال اعلام کند. از طرفی تبلیغ مسیحیت نیز مساله ای است که می‌تواند ایرانیانی راکه برای تفریح به این کشورها می‌روند،مورد تهدید قرار دهد. از زمانی که شما وارد این کشورها می‌شوید احتمال دارد با مبلغانی مواجه شوید که گاه زبان فارسی هم بلدند و از طریق آشنایی دادن نسبت به مکان‌های گردشگری و تفریحی اعتماد مسافر را جلب کرده و سپس برای هدف خود به جلب ایرانیان به دین مسیحیت تلاش می‌کنند.
تاریخ، حکایت از آن دارد که بسیاری از کشورهای اسلامی، با تبشیر و تبلیغات مسیحیت، تبدیل به کشورهای مسیحی شده و هویت اسلامی خود را گم کرده‌اند و مسلمانان باقی مانده در آنها، گرفتار پتک تبشیر داخل از یک سو و سندان توطئه‌های خارجی از سوی دیگر شده‌اند. همان طور که موعود می‌نویسد به عنوان مثال می‌توان از فیلیپین نام برد که در آغاز، عبارت از مجموعه مملکت‌های اسلامی بود و مسیحیان تنها اقلیتی را در آن تشکیل می‌دادند، ولی اکنون، کشوری مسیحی است که اکثریت شهروندان آن مسیحی هستند و مسلمانان تبدیل به اقلیتی با چنان بدبختی‌هایی شده‌اند که نیاز به تکرار بیان آنها و سیاه کردن کاغذ نیست و به اصطلاح آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است! و در مورد بسیاری از قبایل آفریقایی که ابتدا مسلمان بوده و سپس مسیحی شده‌اند، هرچه بگوییم کم است. به علت وجود مسلمانان مغربی مقیم اروپا، کار تبشیر و تبلیغ مسیحیت در مغرب عربی [شامل کشورهایی چون الجزایر، مراکش، تونس، لیبی و موریتانی] روال خطرناکی به خود گرفته و پیروزی‌های چشمگیری به دست آورده است و کار به جایی رسیده که آنها در پی ایجاد اقلیتی مسیحی در این منطقه‌اند. مبشران مسیحی در تأسیس کتاب‌فروشی‌های تبشیری در کشورهای مغرب عربی به منظور پخش و فروش کتاب‌های خود با ناکامی مواجه شدند، زیرا دولت این کشورها، با برنامه‌هایی با هدف تبشیری، مخالفت می‌کنند. به همین دلیل آنها به تأسیس کتابخانه‌ها یا کتاب فروشی‌هایی به ظاهر با رویکرد فرهنگی ـ فکری و در واقع با اهداف صرفاً تبشیری، اقدام کردند. به‌عنوان مثال یک کتاب فروشی در شهر رباط از همین قماش کتاب‌فروشی‌هاست؛ این کتاب‌فروشی را به‌دلیل موقعیت شاخص آن در خیابان یاد شده، همگان از کوچک و بزرگ می‌شناسند، زیرا برای انبوه عابران روزمره این خیابان، کاملاً چشمگیر است.

منبع:صبح نو

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

نظر شما