شناسهٔ خبر: 20062120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور

نمایندگی گیلان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت:طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش های ساحلی شمال کشور به زودی در منطقه آزاد انزلی افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهندس «رضا مسرور»، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بازدید از طرح توسعه مجموعه ورزش های ساحلی قایقران با بیان اینکه این مجموعه ورزشی آماده بهره برداری کامل است و به زودی افتتاح می شود، اظهار کرد: با احداث فضاهای مناسب، ایجاد استانداردهای لازم و توسعه فضای ورزشی این مجموعه به بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور جهت حضور علاقمندان و میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی ورزش های ساحلی تبدیل می شود.

وی افزود:عملیات عمرانی طرح توسعه این مجموعه ورزشی با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت لازم به منظور حمایت از میزبانی ورزش های ساحلی در استان گیلان به عنوان یکی از قطب های مستعد ورزش های ساحلی کشور، توسعه زیرساخت ورزش های ساحلی در سطح ملی و مکانی جهت برگزاری رقابت های ملی و بین المللی در منطقه آزاد انزلی از سال 1395 آغاز و هم اکنون مراحل نهایی تکمیل خود را طی می کند.

بنابراین گزارش مجموعه ورزش های ساحلی منطقه آزادانزلی که به یاد سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران،به نام این زنده یاد نامگذاری شده،در فضایی به مساحت 1.5 هکتار و با هزینه 20 میلیارد ریال از محل درآمدهای این سازمان ساخته شده که با دارا بودن گنجایش 1500 تماشاگر بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور و دومین مجموعه ساحلی در نوع خود در کشور است که با دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در آینده نزدیک بر ظرفیت آن افزوده خواهد شد .

گفتنی است؛ساختمان رختکن این مجموعه ورزشی که با استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال طراحی و ساخته شده دارای بخش های مختلفی همچون اتاق رختکن بازیکنان و مربیان، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق ماساژ، اتاق داوران، مهمانان ویژه، اتاق خبرنگاران و اتاق کمک های اولیه و تست دوپینگ؛در فضایی به مساحت 446 متر می باشد و بهره مندی از دید به دریای خزر،تفکیک مسیرهای ورودی ورزشکاران و تماشاچیان از دیگر مزیت های این مجموعه ورزشی است .

زمین فوتبال مجموعه ورزش های ساحلی قایقران در فضایی به مساحت 4200 متر مربع احداث شده که ابعاد زمین مسابقه آن 28 در 37 متر می باشد و زمین شطرنج بزرگ ساحلی و مجموعه ورزش های آبی و آموزش غواصی و زمین والیبال ساحلی درمجاورت زمین فوتبال قرار دارند.

لازم به ذکر است؛از زمان بهره برداری فاز نخست مجموعه ورزش های ساحلی قایقران منطقه آزاد انزلی تاکنون در این مجموعه ورزشی مسابقات فوتبال،والیبال،کشتی،هندبال و مسابقات رزمی ساحلی کشور برگزار شده و این مجموعه ورزشی به یکی از کانون های ورزش های ساحلی ایران تبدیل شده است.

انتهای پیام

نظر شما