شناسهٔ خبر: 20054859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رفع محروميت از سيستان و بلوچستان با سرمايه‌گذاري 1600 ميلياردي بنياد بركت

صاحب‌خبر -
بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) براي محروميت‌زدايي، اشتغال‌زايي، توانمندسازي اقتصادي و اجتماعي و اجراي منويات رهبر معظم انقلاب در زمينه‌ اقتصاد مقاومتي، تاكنون نزديك به 1600 ميليارد ريال در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، زيربنايي، آموزشي، فرهنگي و مذهبي، سلامت و خدمات حمايتي و عام‌المنفعه در استان سيستان و بلوچستان سرمايه‌گذاري كرده است.
 
بر اين اساس، 14 شهرستان، 38 بخش، 220 روستا و 107 هزار نفر تحت پوشش خدمات و اقدامات بنياد بركت قرار گرفته‌اند.
 
به گزارش جوان، از اين ميزان سرمايه‌گذاري بخش قابل‌توجهي به حوزه‌ توانمندسازي اقتصادي و توليد و اشتغال اختصاص يافته است. بنياد بركت با مشاركت در سه طرح اقتصادي استان با حجم سرمايه‌گذاري كل 176 ميليارد ريال، زمينه‌ اشتغال نزديك به 500 نفر را فراهم كرده است.  ساخت 111 مدرسه، 48 مسجد، 88 مركز جامع سلامت و 35 پروژه‌ زيربنايي ديگر از اقدامات بنياد بركت در استان سيستان و بلوچستان است كه بخش اعظم اين پروژه‌ها افتتاح و به بهره‌برداري رسيده و بخش ديگري در دست اجراست.  بنياد بركت ساخت 1000 واحد مسكن محرومان در استان سيستان و بلوچستان را با اعتبار 30 ميليارد ريال با مشاركت بنياد مسكن انقلاب اسلامي در دست اجرا دارد كه با سرعت در حال پيشرفت است.
 
بنياد بركت مطالعه، طراحي و اجراي طرح توسعه‌ جامع و پايدار اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و عمراني شهرستان سرباز در استان سيستان و بلوچستان را در چارچوب الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت و با تكيه بر سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ظرف مدت سه سال در دست اقدام دارد.  در حوزه خدمات حمايتي، تاكنون تعداد 512 بيمه‌نامه براي روستاييان و ساكنان مناطق محروم سيستان و بلوچستان صادر شده است و 746 نفر از ايتام استان علاوه بر پوشش بيمه‌اي، تحت حمايت‌هاي مالي بنياد بركت قرار گرفته‌اند. علاوه بر اين، براساس قرارداد منعقده بين بنياد بركت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به بيش از 278 هزار نفر از مردم استان، خدمات سلامت الكترونيك ارائه شده است.  اين بنياد علاوه بر تمام اقدامات ذكر شده، بيش از 43 ميليارد ريال وام قرض‌الحسنه به 746 نفر از مردم نيازمند استان پرداخت كرده و توانسته از اين طريق از مشكلات آنها بكاهد. از اين تعداد، 414 نفر براي ازدواج، 134 نفر براي تعميرات مسكن، 51 نفر براي درمان و 147 نفر براي ساير موارد وام قرض‌الحسنه دريافت كرده‌اند.

نظر شما