شناسهٔ خبر: 20054699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

گرمازدگی 35 نفر در ریگان

صاحب‌خبر -

 
 فرماندار شهرستان ریگان گفت: گرمای بالای 50 درجه طی روزهای اخیر موجب گرمازدگی 35 نفر از مردم و همچنین خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان به‌ویژه نخیلات شده است.
امین باقری افزود: طی دو روز متوالی گرمای حدود 56 درجه‌ای در این شهرستان 35 نفر را به علت گرمازدگی شدید روانه مراکز درمانی این شهرستان کرده است.
وی بیان داشت: گرمای زیاد علاوه بر مشکلاتی برای سلامت اهالی شهرستان موجب خسارت به محصول خرمای شهرستان شد به طوری که قرمزی شدن خوشه‌های نارس خرما در این شهرستان را به دنبال داشته است.
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه گرمای بالای 50 درجه و افزایش توفان‌های شن و ریزگردها در شهرستان موجب ریزش 30 درصدی محصول خرمای کشاورزان شده طوری که بیش از سه هزار تن از محصول خرما در اثر شدت گرما بر زمین ریخت و این امر کشاورزان ریگانی را بسیار متضرر کرده است.
وی اضافه کرد:این میزان خسارت بیشتر به نخیلات و باغ‌های روستاهای چاه ملک‌، دهرضا، علی‌آبادپشت و قسمتی از شهر ریگان که در مسیر توفان‌های شدید شن وکویری شهرستان قرار دارند وارد شده است.
فرماندار ریگان همچنین از ازدحام جمعیت در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان خبر داد و بیان داشت: افت ولتاژ برق در روستاهای این شهرستان نیز مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده است.
باقری تصریح کرد: خشک شدن مزارع یونجه‌های شهرستان بر اثر افزایش دما و از بین رفتن نخیلات در این شهرستان خسارات زیادی به کشاورزان ریگانی وارد کرده است.
وی با اشاره به وضعیت بحرانی طی دو روز در این شهرستان بیان داشت: گرمای زیاد آسایش اهالی ریگان را سلب کرده است.
فرماندار ریگان عنوان کرد: در بعضی از مناطق شهرستان امکان تردد در روستاهای کویری شهرستان به دلیل تشدید دما وجود ندارد.
باقری اظهار داشت: تمامی ادارات آب و برق شهرستان در حالت آماده‌باش قرار دارند تا با جلوگیری از هر گونه قطعی آب و برق در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات را برطرف نمایند.وی وضعیت ریگان را طی دو روز اخیر بحرانی برشمرد و ابراز داشت در صورت تداوم گرما مشکلات عدیده‌ای در این شهرستان به وجود خواهد آمد.

نظر شما