شناسهٔ خبر: 20054693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برگزاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان همچنان سردرگم در نحوه برگزاری (اخبار ادبی و هنری)

در حالی که جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به سی‌امین دوره خود رسیده اما هنوز در نوعی بلاتکلیفی در اهداف و رویکرد‌ها و حتی نوع برگزاری به سر می‌برد؛ نکته‌ای که در صحبت‌های دبیر این جشنواره نیز وجود داشت.

صاحب‌خبر -



نشست خبری سی‌امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان روز گذشته درحالی برگزار شد که پیش از این قرار بود این جشنواره به صورت تفکیک شده و در قالب دو جشنواره فیلم کودک و فیلم نوجوان برگزار شود. مهر سال 94 نیز جشنواره «نوجوان» برگزار شد. اما علیرضا رضاداد در نشست خبری روز گذشته خود اعلام کرد که تفکیک جشنواره کودک و نوجوان به دو جشنواره منتفی شده است.
وی همچنین در این نشست بار دیگر به مسئله نامشخص بودن موضوع فیلم‌ها اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: خیلی از فیلم‌هایی که برای این بخش آمده بودند بیشتر «درباره» کودکان بودند تا «برای» کودکان، البته در برخی جشنواره‌ها هستند که همین فیلم‌های درباره کودکان و نوجوانان را در یک بخش مجزا به نمایش می‌گذارند، ما هم سانس‌های پایانی جشنواره را به نمایش این فیلم‌ها اختصاص دادیم.رضاداد همچنین حل مشکلات این جشنواره را به اسناد بالادستی ارجاع داد و گفت: اگر حلقه اکران، تولید و جشنواره به هم متصل نشود تلاش‌های ما جواب نمی‌دهد. امیدواریم این جشنواره به جایی برسد که بتوانیم مشکلات برگزاری آن را برطرف کنیم و از آنجا که استان‌ها میزبان آن هستند مشکلات آن بیشتر است مگر اینکه در اسناد بالادستی و مصوبات هیئت دولت جای آن ثابت شود.
دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان در ادامه به آثار ارسال شده به این جشنواره پرداخت و توضیح داد: ۲۱۲ اثر به دفتر جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۷۵ اثر به شرح زیر انتخاب شدند: فیلم‌های بلند سینمایی ۱۱ اثر، فیلم‌های بلند داستانی (غیرسینمایی) ۸ اثر، فیلم‌های بلند پویانمایی ۷ اثر در بخش مسابقه (یک اثر در بخش خارج از مسابقه)، فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند داستانی ۱۹ اثر و فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند پویانمایی ۲۹ اثر. در بخش بین‌الملل نیز از تعداد آثار ارسال شده ۸۷ عنوان از ۴۲ کشور انتخاب شده‌اند.گفتنی است، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان از 9 تا 15 تیر در اصفهان برگزار می‌شود.



نظر شما