شناسهٔ خبر: 20054628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

«مقیمی» در ضیافت افطاری با خبرنگاران:

وزارت کشور نقش اثرگذاری در اداره کشور دارد

قائم مقام وزیرکشور گفت: وزارت کشور نقش اثرگذاری در اداره کشور دارد و مسئول امنیت کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور است و از آنجایی که عضو شورای عالی امنیت ملی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمدحسین مقیمی»، قائم مقام وزیرکشور (شامگاه شنبه) در ضیافت افطاری با خبرنگاران اظهار داشت: وزارت کشور نقش اثرگذاری در اداره کشور دارد و مسئول امنیت کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور است و از آنجایی که عضو شورای عالی امنیت ملی است در آنجا  هم نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیمات مربوط به امنیت کشور دارد.

قائم مقام وزیرکشور افزود: وزارت کشور با تعیین استانداران، فرمانداران و بخشداران بحث اداره کشور را ساماندهی می‌کند. استانداران و فرمانداران حدود ۶۰ شورا، کارگروه، کمیته و مجموعه را ریاست می‌کنند و همه مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی و توسعه کشور در مناطق در همین شوراها تصمیم‌گیری می‌شود و مسئولیت هماهنگی با استانداران و فرمانداران است.

مقیمی ادامه داد: در مسایل اجتماعی هم با توجه به نارسایی‌های بسیاری که در کشور وجود دارد وزارت کشور مطالعات عمیقی را از طریق دانشگاه‌ها انجام داد و گزارش مبسوطی تهیه و خدمت مقام معظم رهبری رسید و در دولت و شورای‌عالی استان‌ها و مقامات مطرح شد و تصمیم‌گیران کشور در جریان مسایل اجتماعی و نارسایی‌های اجتماعی قرار گرفتند و با تاکیدات مقام معظم رهبری دستورات اکیدی ایشان صادر کردند که هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد خدمت ایشان ارائه می‌شود.

منبع: مانیتور نیوز

نظر شما