شناسهٔ خبر: 20046829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون ستاد استهلال:12گروه ماه شوال در هرمزگان را رصد می کنند

بندرعباس - ایرنا - معاون ستاد استهلال هرمزگان گفت: 12 گروه از عصر امروز فعالیت خود را برای رصد ماه شوال در استان آغاز می کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی پریمی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 6 گروه از گروه های رصدی یاد شده دارای تلسکوپ 8اینچ بوده و همه گروه ها دوربین دوچشمی مخصوص رصد و دوربین عکاسی را بکار می برند.
وی ادامه داد: احتمال اعزام گروه های بیشتر هم وجود دارد و هر گروه رصدی شامل یک سرگروه ، یک روحانی، یک محاسبه گر و یک کمک می شود.
وی اضافه کرد: این گروه ها بر اساس نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و برخلاف سال های قبل رصد ماه شوال را در سطح شهرها انجام می دهند.
معاون ستاد استهلال هرمزگان یادآور شد: گروه های رصدی 45 دقیقه مانده به غروب در محل مورد نظر مستقر می شوند تا زمان اذان و برخی گروه ها تا 20 پس از اذان به فعالیت می پردازند.
حجت الاسلام پریمی خاطرنشان کرد: گروه ها در شهرهای بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، بندرجاسک، بندرچارک، حاجی آباد، رودان (دهبارز)، فین، قشم، کیش و بندرخمیر مستقر می شوند.
وی یادآور شد: علاوه بر 12 گروه یاد شده ستاد استهلال هرمزگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم یک گروه برای رصد به ارتفاعات استان اعزام می کند که نتیجه آن از سوی این ستاد به دفتر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ارسال می شود.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

نظر شما