شناسهٔ خبر: 20046603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه میامی:

اعتبار مصوب ساخت بیمارستان 32 تختخوابی میامی تاکنون تخصیص نیافت

سمنان- ایرنا- امام جمعه میامی گفت : اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهوری برای ساخت بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان شرق استان سمنان تاکنون تخصیص نیافته است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در رابطه با بیمارستان 32 تختخوابی میامی در سفر رئیس جمهوری به سمنان از ایشان مطالبه کردم و تاکید شد که به طور ویژه از بحث اعتبارات استانی در این سفر دیده شود.
وی خاطرنشان کرد : آیا حق تعدادی از مردم میامی هست که به دلیل بیماری و نبود بیمارستان در شهرستان جانشان را از دست بدهند؟ باید برای رفع مشکلات جامعه دستگاه های اجرایی بیشتر مسوولیت پذیر باشند.
وی تاکید کرد : این شهرستان بیش از 50 درصد محصولات کشاورزی استان را تامین می کند باید برای افزایش رفاه مردم اقدام کرد و هیچ بهانه ای برابی تخصیص نیافتن اعتبارات عمرانی میامی قابل قبول نیست.
جت الاسلام صفایی پور با تاکید بر تشکیل کارگروه های تخصصی برای شناسایی مشکلات شهرها و روستاها، گفت: فراخوان برای تشکیل کارگروه و رصد مشکلات داده شد که امیدواریم با حمایت صاحبنظران و تشکیل کمیته‌های تخصصی برای رفع مشکلات اقدام شود.
امام جمعه میامی با بیان این که به دنبال حل برخی مسائل در شهرستان به صورت ریشه ای هستیم،افزود : میامی شهرستان محسوب می شود باید الزامات و امکانات یک شهرستان در آن فراهم شود.
وی بیان داشت : اکنون دیگر زمان آن نیست که بگوئیم اینجا قابلیت شهرستان شدن نداشت، کوچک است، جمعیت شهرستان کم و درصد جمعیت روستایی از شهری بیشتر است و باید پذیرفت که میامی شهرستان شده و این امری مهم قلمداد می شود.
وی به پیگیری های لازم درباره جاده میامی به جیلان اشاره و اضافه کرد : در جلسه شورای اداری موضوع این جاده، زیرگذر و میدان ورودی شهر مطرح شد و با حضور استاندار از میدان ورودی بازدید شد و مقرر شد تا کمیته ای با حضور فرماندار، این موضوع را مورد بررسی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در صحنه های مختلف، تصریح کرد: مردم باید مطالبه گر باشند ، مطالبه گری این است که در جای خودش حضور پیدا کنیم در موارد لازم موضوع را با مسوولان در میان بگذاریم در نشست ها حضور فعال داشته باشیم و در صحنه بودن خود را نشان داده و در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان مشارکت کنیم.
وی اضافه کرد : نباید انتظار داشت همه مشکلات را دولت حل و فصل کند و بهترین راهکار این است که در این برهه بخش خصوصی اقتصاد مملکت را رونق دهد چراکه نقدینگی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
حجت الاسلام صفایی پور با بیان این که کاروانسرای شاه عباسی میامی می تواند به یک مرکز بزرگ تجاری تبدیل شود، تصریح کرد: در تاریخ می خوانیم اینجا کارونسرایی بوده که تجار رفت و آمد می کردند و از قابلیت تبدیل شدن به پایگاه و مرکز صنایع کوچک و تبدیلی و روستایی برخوردار است.
شهرستان میامی بیش از 40 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

نظر شما