شناسهٔ خبر: 20045446 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تغییر برنامه کمک مالی اداره امنیت داخلی آمریکا

71089

اداره امنیت داخلی آمریکا تغییراتی را در برنامه کمک مالی دولت بالغ بر ۱۰ میلیون دلار اعمال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواهان تغییر این برنامه و اعمال محدودیت‌هایی شد.

سخنگوی دپارتمان امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: شاخص‌ها را بر اساس اینکه آیا درخواست کنندگان این کمک مالی با مراکز اجرای قانون همکاری می‌کنند یا نه و همچنین تجربه‌ای در اجرای برنامه مقابله با افراط‌گرایی تغییر یافته است،‌ تعیین می‌شود.

خبرگزاری رویترز در ماه فوریه اعلام کرد: دولت پرزیدنت ترامپ خواهان تغییر این برنامه کمک مالی و تنها تمرکز بر افراط‌گرایی اسلامی است.

در این میان سه دفتر اجرای قانون در کالیفرنیا، واشنگتن و مینسوتا در میان دریافت کنندگان کمک مالی هستند.

در همین راستا یک سخنگوی دفتر اجرای قانون در کالیفرنیا اعلام کرد که این پول برای مبارزه با تمام جوانب افراط‌گرایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این دفتر از مبالغ اعطایی برای آموزش ماموران خود در جهت شناسایی و هدایت جوانان آسیب پذیر در برابر افراط‌گرایی استفاده خواهد کرد.

با این حال شورای امور عمومی مسلمانان اعلام کرد: دولت ترامپ نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار کمک مالی این گروه را قطع کرده است، زیرا این شورا شاخص‌های لازم را نداشته است.

همچنین برخی از مراکز دریافت کننده کمک مالی در سال‌های گذشته مانند مرکز "زندگی بعد از نفرت" از لیست دریافت کنندگان کمک مالی حذف شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما